הצערת עור הפנים: להתחיל בזמן

(0)
לדרג

שיקוי הנעורים הנצחיים עדיין לא הומצא, אבל טיפולי האסתטיקה כבר מתקדמים מאוד. כיצד תטפלו בקמטים ובשקעים באזור הפנים? נעים להכיר: פילינג, פוטורג'וביניישן, גלי רדיו ועוד

רופא עור ומין
03-6353183

במדריך זה, תמצאו את התשובות אודות כל הטכניקות החדישות והיעילות להצערת עור הפנים ללא ניתוח: יש הרבה טכניקות כאלה וחשוב להכיר את כולן. אז מה ניתן לעשות ומתי כדאי להתחיל, כדי לטשטש את פגעי הזמן?

הצערת עור הפנים (אילוסטרציה)
הצערת עור הפנים (אילוסטרציה)

האם אפשר לנצח את פגעי הזמן?

עוד לא הומצא שיקוי הנעורים שישאיר את בני האדם צעירים לנצח, אך בהחלט פותחו עם השנים טכניקות סופר-יעילות שעוזרות לנו להיראות צעירים מכפי גילנו, בעזרת טשטוש של אותות הזמן, הניכרים בעיקר בפנינו.

מהם פגעי הזמן המשקפים את גילנו?

פגעי הזמן רבים ומגוונים, כאשר מהותם, מועד הופעתם, חומרתם ומאפייניהם תלויים לא רק בגיל, אלא גם באורח החיים ובנתוני האדם. נטייה גנטית, חשיפה לשמש, שינויים תכופים במשקל, עישון, צריכת אלכוהול והגיל, הם שגורמים לעור שלנו להזדקן.

עם השנים עוברים פנינו תהליכים רבים ומגוונים - השומן התת עורי נספג, העצמות מתדלדלות, סיבי הקולגן והסיבים האלסטיים שברקמת העור ובשומן התת עורי נשברים ומאבדים מיעילותם וגמישותם, העור הולך ונהיה דק יותר, רפוי, יבש ומאבד מהברק.

בחלוף הזמן, משנה העור את צבעו, מתמלא קמטים וקמטוטים, מתכסה כתמים (כתמי שמש, כתמי גיל), הלחיים והגבות צונחות, נוצרים עודפי עור, קו הלסת נעשה מטושטש, האזורים בצדי הרקות הופכים מקעורים לקמורים וחלים שינויים מבניים בפנים. כל אלה מסגירים את תהליך ההזדקנות.

האם תהליך זה ניתן לעצירה?

תהליך ההזדקנות איננו ניתן לעצירה מוחלטת, אך בהחלט ניתן לבלימה ולעיכוב. הסוד הוא להתחיל לטפל בעור ובמבנה הפנים בזמן! לא לחכות לכך שכל הרקמות יצנחו ויהיו קמטים רבים על פני העור אלא להתחיל לטפל כשמתחילים לראות שינויים משמעותיים כמו קמטים, שקעים, צניחה, כתמים ועוד.

ככל שהשינויים קטנים יותר, קל יותר לתקן, כמות החומרים הנדרשת לתיקון קטנה יותר וגם תוצאות הטיפול טובות יותר ונשארות למשך זמן רב יותר. כאשר נזקי הגיל והשמש עדיין מוגבלים ניתן לשפר מבנה ומראה פנים צעיר לאורך שנים רבות ללא צורך בניתוח או פעולה פולשנית כלשהי. כאשר הנזקים הקיימים הם שטחיים ועוד בטרם נוצרות צניחות ונוצרים עודפי עור וקמטים עמוקים, אפשר בהחלט לשפר את מראה הפנים, לרענן אותו ולעכב את תהליך ההזדקנות בצורה משמעותית.

בשלבי הזדקנות מתקדמים יותר כשכבר יש צניחה משמעותית ואובדן נפח משמעותי בפנים עדיין ניתן לטפל בפנים באופן לא פולשני על ידי הזרקה של חומצה היאלורונית אך יהיה צורך בכמויות גדולות יותר של חומרים לקבלת תוצאה משמעותית. ברוב המיקרים יהיה צורך לשלב טיפול בהזרקות עם טיפול על ידי מיכשור מתקדם כגון לייזר או גלי רדיו או פילינג לקבלת התוצאה האופטימלית.

איך עושים את זה?

ניתן להיעזר בשלל טכניקות ושיטות טיפול, התורמות ביעילות רבה ביותר להצערת עור הפנים ללא ניתוח. הכוונה לטיפולים הבאים: פילינגים למיניהם, פוטורג'וביניישן, גלי רדיו, טיפולי לייזר ועוד. בשנים האחרונות היתה קפיצת מדרגה משמעותית מאוד בתחום הטכנולוגיות המתקדמות להצערת הרקמות: היום אנחנו יכולים לטפל בקמטים, בכתמים, בצניחה ורפיון בהצלחה רבה באופן לא פולשני. לעיתים אנו משתמשים בסוג אחד של טכנולוגיה ולעיתים משלבים טכנולוגיות שונות בכדי לתת מענה לבעיות השונות הנוצרות עם הגיל. למשל הרבה פעמים אנחנו משלבים טיפול פילינג לשיפור שטח העור יחד עם טיפול בגלי רדיו למיצוק והרמת הרקמה.

טיפולים אלו בטכנולוגיות מתקדמות אנחנו משלבים לרוב עם הזרקות של חומרי מילוי ובוטוקס לאיזורים הבעייתיים. בצורה זו אנו נותנים למטופלים הרמת פנים משמעותית מאוד בשילוב עם מראה טבעי לחלוטין וללא שום פעולה פולשנית.

מה זה פילינג ולמה הוא מסייע?

פילינג הוא תהליך של קילוף העור במטרה להביא להתחדשות העור לאחר ההחלמה. הפילינג נעשה באמצעות לייזר, גלי רדיו או באמצעות חומרים כימיים הגורמים לתהליך הקילוף. לאחר ההחלמה, העור המתחדש נראה טוב יותר ובריא יותר.

סיבי הקולגן והסיבים האלסטיים מתחדשים איתו, העור נראה זוהר, רענן וחלק יותר, הכתמים השונים דוהים או נעלמים לגמרי והמראה המתקבל צעיר ורענן יותר. טיפול זה מתאים למי שסובל מכתמים, קמטוטים, רפיון וצניחת הרקמות.

מה זה פוטורג'וביניישן?

זהו שם המתאר מספר שיטות טיפול הנעזרות באור בכדי לטפל בפגעי הגיל והשמש. טיפול זה יעיל מאוד נגד כתמים, נימים ורענון העור. לאחר הטיפול העור נראה זוהר יותר, חלק יותר וללא כתמים ונימים. גם בקבוצת טיפולים זו קיימות שיטות שונות המשלבות אור באורכי גל שונים או שילוב של טכנולוגית אור עם גלי רדיו (ELOS) אשר מחממים את האזור המטופל וגורמים שם להתחדשות הרקמה.

זרימת הדם באזור מואצת, סיבי הקולגן מסתדרים מחדש, חומרים מזינים זורמים אל הרקמות וכך הרקמה מתחדשת ונבנית. בזכות הטיפולים הללו, אשר על רובם יש לחזור בין 3-5 פעמים, פעם בחודש, מתקבל מראה עור פנים צעיר יותר, בריא יותר, רענן וחלק יותר.

מה עוד חדש?

לאחרונה יצאו מכשירים עם טכנולוגיות מתקדמות לא רק לטיפול בפנים אלא גם לטיפולים בגוף. מכשירים אלו המבוססים ברובם על שילוב של טכנולוגיות שונות יחד עם גלי רדיו מטפלים ביעילות בצלוליט, רפיון העור בגוף (ירכיים, ישבן, זרועות, בטן ועוד) המסוגלים להצר היקפים של בין 2-4 ס"מ לאחר מספר טיפולים.

מה כוללות הזרקות בוטוקס או בוטולינום טוקסין?

כאשר מדברים על הזרקות בוטוקס, מזריקים בכמויות מזעריות חלבון הגורם להרפיית שרירי הפנים באיזור המוזרק. הרפיית שרירים זמנית זו גורמת לטשטוש ואף להעלמה של קמטי ההבעה- במצח, בין הגבות ובצדי העיניים (קמטים הנוצרים בשל כיווץ השרירים).

כאשר השריר מתכווץ נוצר קמט שהולך ומעמיק עם השנים. כשהשריר רפוי, הקמט, למעשה, לא נוצר, וכך הוא גם לא מעמיק ולא נחרת בעור. טיפול זה יעיל מאוד גם כטיפול בקמטי הבעה וגם כמניעה של קמטים אלו לאורך השנים. הקמטים פשוט לא נוצרים אצל מי שמטופל. תוצאות הטיפול בדרך כלל מצוינות. יש לחזור על הטיפול כאשר השפעת החומר חולפת. לרוב זה קורה לאחר 3-5 חודשים מהשלמת הטיפול.

מהם חומרי מילוי?

כשמדברים על חומרי מילוי מתכוונים להזרקה של חומרי מילוי. אלה הם חומרים המכילים בדרך כלל חומצה היאלורונית חומר הקיים בעור שלנו והוא טבעי לגוף. החומצה ההיאלורונית (בידיים מנוסות עם טכניקת הזרקה טובה) נותנת תוצאות מצוינות לאחר ההזרקה והיא גם בטוחה מאוד לשימוש. חומצה היאלורונית מוזרקת באזורים שונים בפנים, ולאחרונה גם לצוואר ולידיים. ניתן לטפל בה בכל הפנים וכמעט בכל איזור עם שקע או קמט, ואף בשינויים מבניים, ברקמת השומן או העצם. ניתן לטפל ברקות, גבות, בעצמות הלחיים, בשקעים בעיניים, בלחיים, בשפתיים, באזור הסנטר, בקו הלסת ועוד ועוד.

ד"ר אינס ורנר היא רופאת עור ועוסקת בטיפולים אסתטיים.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors

בואו לדבר על זה בפורום פיגמנטציה - כתמי עור.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום