מרבית התלמידים מחוסנים

(0)
לדרג

במשרד הבריאות מרוצים מפעילות השירות לבריאות הילד במתכונת החדשה; מעל 95% מהתלמידים עוברים את החיסונים ובדיקות הגדילה כנדרש

מאת: מערכת zap doctors

הכיסוי החיסוני ושיעור ביצוע בדיקות הסקר לתלמידים עומדים על יותר מ-95% בממוצע בשנת הלימודים החולפת תשע"ד. כך לפי נתוני משרד הבריאות על סמך דיווחי השירות לבריאות התלמיד, שפעל בשנה זו במתכונת חדשה.

עוד עולה מהנתונים כי מדובר בשיפור קל יחסית לשנת תשע"ג, כשכל המדדים בכל המחוזות גבוהים כאמור מ-95%, למעט בדיקת גדילה בכיתה ז' 93.3%. החיסונים והבדיקות המומלצים הם: חיסון MMRV (חצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות רוח) בכיתה א', חיסון Tdap (טטנוס, דיפתריה, שעלת) ופוליו בכיתה ב', חיסון נגד HVP (וירוס הפפילומה העלול לגרום לסרטן הרחם) בכיתה ח', בדיקות גדילה, שמיעה וראייה בכיתה א', כאמור בדיקת גדילה בכיתה ז', וכן בדיקת ראייה בכיתה ח'. "שיעורים אלו גבוהים בכל קנה מידה, במיוחד נוכח העובדה שהזמן הניתן למתן השירות השנה היה מקוצר, וזאת בשל כך שהשירות ניתן במלוא היקפו רק החל מחודש אוקטובר בשל הסיוע שנתנו אחיות בריאות התלמיד בעת ההתמודדות עם אירוע הפוליו בתקופה שלפני כן", נמסר ממשרד הבריאות.

בשנת תשע"ד בפעם הראשונה פעל השירות במתכונת של המכרז החדש והמתוגבר בכוח אדם. השירות לבריאות ניתן למעשה על ידי שלושה ספקים שונים משרד הבריאות במחוזות אשקלון ודרום, חברת נטלי במחוזות צפון, חיפה וירושלים וחברת פמי במחוזות תל אביב ומרכז.

קיצור השנה השפיע במיוחד על חיסון הפפילומה שנכנס לראשונה לתוכנית החיסונים בשל העובדה שהוא ניתן בשלוש מנות עם מרווח של חצי שנה בין המנה הראשונה לשלישית. יש לציין כי לספקים הפרטיים ניתנה תוספת של כ"א לצורך חיסון הפפילומה.

ישנה השפעה מסוימת על כלל הפעולות במחוזות דרום ואשקלון. קושי נוסף למתן השירות השנה היה מבצע "צוק איתן" אשר הקשה על השלמות החיסונים ושאר הפעולות ביולי, במיוחד באזור הדרום.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום