ניתוחי שדרה פשוטים יותר

(0)
לדרג

O-arm מכשיר הדמיה תלת ממדית חדש, המשמש כיום בעיקר בניתוחי עמוד שדרה מורכבים וקיבועי עצמות, נכנס לשימוש בבית חולים אסף הרופא. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

היחידה לעמוד שדרה במרכז הרפואי אסף הרופא התחדשה במכשיר O-arm, מכשיר הדמיה מתקדם שהופך ניתוחי עמוד שדרה לפשוטים יותר.

ד"ר יורם אנקשטיין, מנהל היחידה לעמוד שדרה במרכז הרפואי אסף הרופא, מסביר על יתרונות המכשיר וכיצד הוא יכול לסייע למנותחי עמוד שדרה מורכבים.

מה זה O-arm?

מכשיר ה-O-arm הוא כלי עזר הדמייתי מתקדם, המסייע למנתח לקבל הדמיה תלת ממדית של אזור הניתוח ומאפשר לו לבצע בצורה מדויקת יותר את הליך הכנסת המשתלים ואמצעי הקיבוע המתכתיים. תרומתו נמדדת בשני מישורים: הוא משפר את הדיוק בקבלת ההחלטות בזמן הניתוח ומוריד משמעותית את הסיכוי לניתוחים החוזרים. השימוש במכשיר הופך את מלאכת ניתוח עמוד השדרה - מלאכה מורכבת כשלעצמה - לפשוטה יותר ויעילה יותר למנתח וכתוצאה מכך בטוחה יותר למנותח.

האם יש לו יתרונות נוספים?

עד כה נאלצו הרופאים להשתמש בצילומי רנטגן דו ממדיים במהלך הניתוח או לשנע את המנותח לאחר הניתוח לחדר הרנטגן לבצע CT במקרים שהיה צורך בכך. המכשיר מאפשר לקבל הדמיה במהלך הניתוח ולפיכך, הוא מפחית משמעותית את הסיכוי לטעות במיקום השתלים בעמוד השדרה.

מדוע דווקא בניתוחי עמוד שדרה?

עמוד השדרה הוא אחד מחלקי הגוף החשובים והמורכבים ביותר שלנו. עמוד השדרה מחולק לארבעה אזורים שונים ומורכב מעצמות, שרירים, סחוסים, חוט שדרה, שורשים וכלי דם. רוב הניתוחים המתבצעים בעמודי השדרה מצריכים עבודה מדויקת מאוד.

בעוד בניתוחים אחרים, הצורך בתמונה תלת ממדית אינו נמצא בראש סדר העדיפויות, דווקא בניתוחי עמוד שדרה, הצורך קיים וחיוני. זו גם הסיבה שהשימוש במכשיר זה מתבצע בעיקר בניתוחים אלו.

כיצד פועל המכשיר?

פעמים רבות המנתח מנסה לייצב את עמוד השדרה על ידי התקנת משתלים, אולם מתקשה למצוא את המיקום המדויק שלהם בגבו של המנותח. מכשיר ה-O-arm מבצע בדיקת CT בקרינה נמוכה במהלך הניתוח ומוודא כי הם הוכנסו למקום המתאים להם. אם עד כה נאלץ המנתח להשתמש בצילומי רנטגן דו ממדיים ולנסות להעריך לפיהם את מיקום המשתל בגבו של המנותח, הרי שכיום אין לו צורך לעשות זאת כיוון שהמכשיר עצמו הוא שמעניק לו תמונה תלת ממדית של גבו של המנותח.

באילו ניתוחים משתמשים במכשיר ה-O-arm?

במכשיר נעשה שימוש בעיקר בניתוחי עמוד שדרה מורכבים וקיבועי עצמות. אנו צופים כי כבר בקרוב, נוכל להשתמש במכשיר ה-O-arm גם בניתוחים אורתופדיים אחרים ובמקרים אחרים המצריכים דיוק מרבי. יש לציין כי השימוש במכשיר נמצא בסל הבריאות ואינו טומן בחובו עלויות נוספות למנותח.

בואו לדבר על זה בפורום בעיות גב ועמוד השדרה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום