אלצהיימר: אל תשכחו ליהנות

(0)
לדרג

איך יוצאים לטיול עם סבא או סבתא חולים באלצהיימר? היעזרו בתיק ייעודי, בחרו מסלול מוכר, ואם אפשר השתמשו באמצעי זיהוי ואיכון. והכי חשוב, אל תשתעממו

מאת: מערכת zap doctors

איך יוצאים לטיול עם סבא? משפחות רבות מתכננות לצאת לנופש או לטיול בארץ או בחו"ל. עם זאת, במשפחות שבהן חולה אלצהיימר קיים חשש לצאת לטייל, על מנת לא לפגוע באורח חייו והשגרה של החולה.

מומחים למחלה מסבירים כי אמנם החשש מוצדק ואין להתעלם ממנו, אך הקפדה על כמה כללים לפני היציאה לחופשה תקטין את הסיכון, ותאפשר חופשה מהנה לכל המשפחה.

1. העדיפו יעד מוכר: העדיפו חופשה במקום שחולה האלצהיימר מכיר או מזהה. בחירת יעד כזו בהחלט יכולה להרגיע את החולה.

2. עדכנו את נותני שירותי התיירות: בכל בית מלון או בעת העלייה לטיסה ידעו את אנשי הצוות. אל תצפו שהם יחליפו אתכם בהשגחה או בטיפול, אך גם המודעות שלהם מספיק חשובה.

3. התאימו את המסלול: מומלץ לתכנן טיולי הליכה איטיים ומסלולים שיאפשרו שינויים, לרבות חזרה על עקבותיכם במקרה הצורך.

4. היזהרו מפעילויות משמעממות: הימנעו מלהגיע למצב שבו אתם או חולה האלצהיימר משועממים. בשני המקרים מדובר בהשפעה לרעה מצבו של החולה.

5. הכינו תיק נסיעה ייעודי לבן המשפחה החולה: הכינו מראש "תיק נסיעה" עם כל המסמכים, התרופות, התמונות שלכם עם השם, תמונה של המלון עם השם, מספרי טלפון חשובים וכו'. התיק הזה זז רק איתכם.

6. נסו לדאוג לאמצעי איכון: על מנת להימנע ממקרים טראגי שבו החולה מאבד את דרכו, נסו לשכנע את חולה האלצהיימר (או פשוט לא לספר לו), שיסתובבו עם תג זיהוי או אפילו מכשיר איתור GPS.

הטיפים באדיבות מומחי "נוירוקייר", רשת מרפאות לטיפול חדשני במחלת האלצהיימר

בואו לדבר על זה בפורום אלצהיימר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום