מעקב התפתחות תינוקות בסמארטפון

(0)
לדרג

הסוף להשוואות: האפליקציה תאפשר לכל הורה לעקוב באופן אינטראקטיבי אחר התפתחות התינוק, על בסיס קריטריונים רפואיים

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

באיזה גיל מחייכים חיוך חברתי ומכוון? מתי תינוקות מתהפכים? מתי הוא צריך ללכת? כמה מילים צריך לומר בגיל שנה וחצי? מתי אפשר להתחיל לחשוף לאוכל מוצק? שאלות כאלו ואחרות יכולות להיענות באפליקצייה מעקב ההתפתחות החדשה, שהושקה לאחרונה על ידי שירותי בריאות כללית.

האפליקציה מאפשרת לעקוב אחר קצב התפתחותו של התינוק מהלידה ועד גיל שנתיים, והיא פותחה בשיתוף עם רופאים מומחים להתפתחות הילד. מעבר למידע על המצופה בכל שלב התפתחותי, מאפשרת האפליקציה להתייעץ אוןליין עם אחיות טיפת חלב, עם פיזיותרפיסטים ועם מרפאים בעיסוק. האפליקציה מנחה את ההורים כיצד לבצע מבדקים באופן עצמאי כדי לקבל הערכה ראשונית בנוגע לקצב התפתחות הילד ואינדיקציה על הישגיו ויכולותיו הפסיכו-מוטוריות, בהתאם לגילו.

בין המבדקים שניתן לבצע בהדרכת האפליקציה:

מבדקי מוטוריקה גסה: מאפשרים לבדוק האם התינוק (או התינוקת) מרימים ראש, מתהפכים מהבטן לגב ומתיישב בהתאם לגילו.

מבדקי מוטוריקה עדינה: מאפשרים לבדוק האם התינוק (או התינוקת) מושיטים יד לחפץ, האם הם כבר בונים מגדל מקוביות, בגיל המתאים.

יכולת חברתית: לבדיקה אם תינוקות כבר מביטים בפנים מוכרות, מגיבים לקולות חזקים, לשמם ומחייכים חיוך ספונטני.

התפתחות השפה: האם הם כבר צוחקים בקול, משמיעים הברות, מחקים קולות?

האפליקציה מאפשרת קבלת התראה על מועד שבו מומלץ לבצע את מבדק בהתאם לגילו של הילד.

"עיכוב התפתחותי - ל-6% מהילדים"

לדברי פרופ' יוסף מאירוביץ, רכז רפואת הילדים בשירותי בריאות כללית: "ההורות בימינו הינה הורות מודעת ומעורבת. מדי יום, אנו פוגשים הורים החשופים למידע רב ונרחב בנושאים הנוגעים לגידול ילדים ומוצפים בשאלות ובתהיות לגבי קצב התפתחות של ילדם ויכולותיו המוטוריות והרגשיות. לא פעם הם נקלעים למצבים של השוואות והערכת הביצועים של ילדם ביחס לילדים אחרים. תהליך ההערכה וההשוואה המתמיד עלול להוביל למעגל לא-רצוי של אי-ודאות או פנייה שלא לצורך לקבלת ייעוץ מקצועי. האפליקציה נותנת מענה ראשוני מרגיע למצבים אלה היא מאפשרת לקבל הערכה ראשונית אם קצב ההתפתחות תקין. מצד משני, במידת הצורך ההורים מקבלים המלצה לגבי מקרים בהם יש צורך לפנות לגורם מקצועי לצורך הערכה האם קיים עיכוב המצריך התערבות מקצועית. פרופ' מאירוביץ מוסיף כי "על פי הספרות המקצועית בעיות בהתפתחות הילד נפוצות בקרב 3-6% מהילדים. ישנה חשיבות לאיתור מוקדם של מצבים חריגים והפניה לטיפולים הנדרשים בכדי לטפל במצבים בהם נדרשת התערבות, ומאידך למנוע מצבים של פניה לטיפולים שאין בהם צורך".

אפליקציית התפתחות הילד זמינה למכשירי אייפון, ובקרוב תושק בגרסת אנדרואיד. האפליקציה פותחה על ידי חברת Sharkfood.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום