תזונת תינוקות ואלרגיה למזון

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, אין קשר בין משך ההנקה ותחילת מועד החשיפה למזון מוצק לאלרגיה למזון בתינוקות וילדים. מה משפיע? נטייה תורשתית והשכלת האם

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

הורים רבים תוהים לגבי יכולתם להשפיע על התפתחות אלרגיה למזון, על ידי חשיפה מוקדמת, או דווקא מאוחרת למזונות מוצקים, הנקה לטווח ארוך וכדומה. כעת, עולה מתוצאות מחקר חדש, כי הרגלי הנקת תינוקות בגיל צעיר אינם מנבאים התפתחות אלרגיה למזון בילדות, וכמו כן אינם מספקים הגנה מפני אלרגיה זו.

עם זאת, נמצא משך הנקה בלבד ומועד התחלת חשיפה למוצרי מזון משפיעים על שיעור זיהומי אוזניים, גרון וסינוסים ולהרגלי התזונה יכולות להיות השלכות ארוכות טווח.

המחקר, שפורסם החודש בכתב העת Pediatrics, נערך בין השנים 2005-2007 והתמקד בהרגלי הזנת תינוקות והתזונה של משפחות שהיו במעקב מהשליש האחרון של ההריון ועד 12 חודשים לאחר הלידה. החוקרים יצרו קשר עם האמהות לאחר שש שנים לקבלת מידע אודות הרגלי תזונה, מצב רפואי והתפתחות הילד.

כדי לקבוע את הקשר בין הרגלים שונים, דוגמת הנקה ומועד חשיפה למוצרי מזון לבין התפתחות אלרגיות למזון, בחנו החוקרים את הנתונים על האמהות והיילודים במדגם שכלל 1,542 יילודים. עוד אספו החוקרים מידע על 1,363 ילדים עם נתונים מלאים.

97 ילדים (6.3%) אובחנו עם אלרגיה למזון. מבין אלו, 78 ילדים פיתחו אלרגיה חדשה למזון לאחר גיל שנה. עם זאת, אצל שליש מהילדים ומעלה (37%) מבין אלה שפנו לרופא בשל חשד לאלרגיה למזון, התופעה חלפה עם הגיל.

החוקרים מצאו כי רמת השכלה אמהית גבוהה יותר, הכנסה משפחתית גבוהה יותר, היסטוריה משפחתית של אלרגיה למזון ואקזמה לפני גיל שנה היו קשורים בקשר מובהק סטטיסטית עם סיכון מוגבר לאלרגיה למזון. מנגד, משך הנקה בלבד ומועד חשיפה למוצרי מזון לא בא לידי ביטוי בהופעת אלרגיה למזון.

ממצאים אלו תומכים בתצפיות אחרות שהדגימו את החשיבות היחסית של גורמים חברתיים כלכליים ואטופיים על התפתחות אלרגיה למזון בילדים.

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום