הגדלת חזה ומתיחת בטן: ניתוח פלסטי משולב אחד

(0)
לדרג

ניתוחים פלסטיים משולבים הופכים לפופולאריים, מאחר והם חוסכים עלויות וזמן החלמה. הגדלת חזה ומתיחת בטן הוא אחד הניתוח המבוקשים בקרב נשים לאחר לידה

רופא מנתח פלסטי
03-6448880

לעיתים יש יותר מאיבר אחד בגופנו שאנו לא שבעי רצון ממנו והיינו רוצים לשנותו. כמו עפעפיים נפולות וקמטים בפנים, בטן רפויה וחזה נפול ועוד. במצבים אלה כדאי לשקול ניתוחים פלסטיים משולבים שמאפשרים לנו לנתח מספר איברים בניתוח אחד ובכך לחסוך עלויות ולקצר את משך זמן ההחלמה.

בכתבה זו נלמד אילו ניתוחים פלסטיים אפשר לשלב ואילו לא, מהם היתרונות והחסרונות של ניתוחים משולבים ואילו שילובים הכי פופולאריים.

מתי מומלץ לשלב ניתוחים פלסטיים?

ישנם מצבים בהם כדאי לשקול שילוב של ניתוחים פלסטיים, כשהכלל הוא ניתוח גדול כמו מתיחת בטן לצד ניתוח קטן כמו הגדלת חזה. אפשרויות נוספות לשילובים: הרמת עפעפיים ושאיבת שומן תת לסתי, הסרת שומות והסרת נקודות חן. חשוב לקחת בחשבון שמומלץ לשלב שני ניתוחים רק כשהניתוח הקטן אורך עד שעה.

אילו ניתוחים פלסטיים מומלץ לשלב ומהם היתרונות בשילוב ניתוחים?

השילובים הפופולאריים בניתוחים פלסטיים הם: מתיחת בטן והגדלת חזה, מתיחת בטן ושאיבת שומן תת לסתי או בירכיים, ניתוחי חזה ועפעפיים, מתיחת פנים ועפעפיים. לשילוב ניתוחים יש יתרונות רבים: מדובר בפרוצדורה ניתוחית אחת ולא יותר; מבצעים רק הרדמה אחת, אך היא ממושכת יותר; זמן ההחלמה מהניתוח חופף וצריך פחות ימי חופשה מהעבודה; משיגים שיפור אסתטי בשני איברים בניתוח אחד; חוסכים עלויות כפולות לחדר ניתוחים; לעיתים יש חפיפה והשלמה בין שני ניתוחים כמו מתיחת פנים וניתוח עפעפיים.

מהם החסרונות בניתוחים משולבים ואילו פרוצדורות לא מומלץ לשלב?

הניתוח המשולב ממושך יותר מניתוח אחד בלבד ותקופת ההחלמה אף היא מממושכת יותר. יש ניתוחים פלסטיים שמומלץ לשלבם, אולם ניתוחים גדולים מידי לא מומלץ לשלב. לא מומלץ לשלב ניתוח שאורך למעלה מ-4 שעות עם ניתוח נוסף, לדוגמה מתיחת בטן היקפית, מתיחת פנים גדולה, הקטנת חזה גדולה - הם לא ניתוחים שמומלץ לשלבם עם ניתוחים נוספים. על הניתוח המשולב לא לעלות על 4-5 שעות, לפיכך הניתוח השני צריך לארוך לא יותר משעה. מתיחת בטן והקטנת חזה לא מומלץ לשלב, אולם מתיחת בטן והגדלת חזה אפשר לשלב.

מהו הטרנד "מאמי מייקאובר" - מתיחת בטן והגדלת חזה?

ניתוח למתיחת הבטן יחד עם הגדלת החזה הוא אחד הניתוחים המשולבים הפופולריים ביותר בקרב נשים לאחר לידה, והינו חלק מטרנד עולמי חדש בשם "מאמי מייקאובר" או "בחזרה לגופך". מהסיבה המובנת שבמהלך הריון ולידה גופה של האישה עובר שינויים פיזיים רבים שחלקם אינם חולפים.

במרבית המקרים ניתן לחזור לגזרה טרם ההריונות, באמצעות תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית. אולם יש שינויים פיזיים כגון: עודפי עור, בטן רפויה, התרוקנות של השד וצניחתו ואפילו התרחבות נרתיק והתארכות השפתיים באיבר המין שלעיתים ניתן לפתור רק באמצעות התערבות כירורגית.

במהלך הניתוח המשולב עוברת הבטן מתיחה של העור, הסרת תאי שומן מיותרים, הידוק של השרירים ולאחר מכן כריתת עודפי העור. החידוש האחרון במתיחות בטן הינו מתיחת בטן דו שכבתית, אשר במהלכה מהודקים בנוסף לעור גם הרקמות הפנימיות.

שיטה חדשה זו משפרת שמירה של תוצאות הניתוח לאורך זמן. במהלך הניתוח המשולב גם החזה מוגדל ומעוצב מחדש באמצעות החדרת שתל. שכן ההריונות וההנקה גורמים לעיתים להתרוקנות השדיים. ניתוח להגדלת חזה מחזיר בעזרת השתל את השדיים לגודלם הטבעי והמלא.

לביצוע ניתוח משולב של מתיחת בטן והגדלת חזה ישנם לא מעט יתרונות ביחס לביצוע שני הניתוחים בנפרד, כדוגמת: יעילות החלמה מניתוח אחד במקום שניים, ויצירת מראה הרמוני ומושלם יותר. הניתוח אורך כ-3-4 שעות. ניתן לשוב לשגרה לאחר מספר ימי התאוששות.

מהו המסר לאנשים שמתלבטים לגבי ניתוחים משולבים?

חשוב להיוועץ עם כירורג פלסטי האם כדאי לבצע שני הליכים בניתוח אחד, לשקול יתרונות וחסרונות של ניתוח משולב ולהחליט בהתאם.

ד"ר יורם וולף הוא מומחה לכירורגיה פלסטית

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחים פלסטיים - מתיחת בטן ושאיבת שומן.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום