ייעוץ תזונה לילדי מעונות שיקומיים

(0)
לדרג

בעוד כחודשיים ייכנסו לתוקף תקנות, במסגרתן יינתן השירות במסגרת הטיפולים הפרא-רפואיים המוענקים לפעוטות במעונות היום השיקומיים אשר מפעיל משרד הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

החל מנובמבר המדינה תממן ייעוץ תזונאי לפעוטות עם מוגבלות קשה, השוהים במעונות יום שיקומיים. כך לפי תקנות שאושרו אתמול (ד') סופית על ידי שרת הבריאות יעל גרמן ושר הרווחה מאיר כהן.

על פי התקנות, שירותי הייעוץ שולבו במסגרת הטיפולים הפרא-רפואיים המוענקים לפעוטות במעונות היום השיקומיים אשר מפעיל משרד הבריאות. מטרת השינוי הוא לשים קץ למצב הנוכחי, שבו חוסר בידע והדרכה של ההורים והצוות הטיפולי עלול להביא לפגיעה ממשית בבריאותם של הפעוטות ואף להציבם בסכנת חיים.

על פי הנתונים ילדים עם צרכים מיוחדים מצויים בסיכון גבוה מאוד לפיתוח הפרעות אכילה ובעיות תזונתיות. עד כדי 80% מכלל הפעוטות מפתחים בשנות חייהם הראשונות בעיות וקשיים הנוגעים לאופן והרגלי האכילה, מה שעלול להשפיע משמעותית גם על עתידם כילדים וכבוגרים.

עם זאת, עד היום סל השירותים הניתן במסגרת מעונות היום השיקומיים של משרד הבריאות לא כלל הדרכה תזונאית המתאימה את המזון ואופן ההאכלה לצורכי הפעוט. במקרים רבים ההורים והצוות הטיפולי לא ידעו כיצד למנוע, לזהות ולטפל במקרים מסוג זה, מה שהביא לא אחת להידרדרות במצבם הרפואי של הפעוטות כתוצאה מתזונה לקויה, להשלכות בריאותיות חמורות ואף למקרים של מוות.

במהלך השנה האחרונה קידמה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) לצד בית איזי שפירא וקואליציית ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים הצעת חוק פרטית שנועדה לחייב את המדינה לספק את שירותי התזונה לכל פעוט עם מוגבלות קשה. היא בירכה על האישור: "אין ספק שהדבר יאפשר להעניק לילדים עם מוגבלויות את הטיפול המיטבי וימנע נזק פיזי ונפשי מיותר להם ולהוריהם" .


בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום