סרטן השד: כושר כמניעה

(0)
לדרג

פעילות גופנית מתונה, למשל הליכה של 4 שעות בשבוע, עשויה להוריד את הסיכון למחלה ב-10%. כך עולה ממחקר חדש שנערך בקרב נשים אחרי מנופאוזה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לעולם לא מאוחר מדי להתחיל בפעילות גופנית להפחתת הסיכון לסרטן שד, כך מדווחים חוקרים מצרפת בעקבות תוצאות מחקר חדש שפורסם בכתב העת Cancer Epidemiol Biomarkers Preview. מהנתונים עולה כי בנשים שהקפידו על פעילות גופנית מתונה, כארבע שעות הליכה בשבוע, נרשמה ירידה של כ-10% בסיכון לסרטן שד פולשני.

מדגם המחקר כלל כ-59 אלף נשים לאחר מנופאוזה, רובן מורות בבתי ספר, עם ביטוח רפואי, שהיו במעקב בין השנים 1993-2005, שהשיבו על שאלונים להערכת המצב הרפואי ואורח החיים. משך הזמן לאחר מנופאוזה עמד בממוצע על 8.5 שנים. בשאלונים דיווחו המשתתפות מדי שנתיים על סוגי הפעילות, שכללו הליכה, רכיבה או פעילויות אחרות. במהלך תקופת המחקר תועדו 2,155 מקרים של סרטן שד פולשני.

מהנתונים עולה כי פעילות גופנית מתונה, שמקבילה לארבע שעות הליכה בשבוע, לכל הפחות, לוותה בירידה של 10% בסיכון לסרטן שד, בהשוואה לסיכון שתועד בנשים שהיו פחות פעילות. היקף הירידה בסיכון לא הושפע ממדד מסת הגוף, השינוי במשקל או היקף המותניים של הנשים.

לדברי החוקרים, הופעת ההשפעה החיובית של פעילות גופנית היא יחסית מהיר (בתוך ארבע שנים מהתחלת פעילות) והירידה בסיכון עשויה להיעלם מספר שנים לאחר הפסקת הפעילות הגופנית.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום