ועדת גרמן: מתחילים לעבוד

(0)
לדרג

יישום המלצות הוועדה לחיזוק הרפואה הציבורית יתמקד בשיפור השירות, קיצור זמני המתנה והוספת כח אדם, הסדרת תחומי תיירות מרפא, ביטוחי בריאות ועוד

מאת: מערכת zap doctors

כמאה פגישות שנפרשו על פני כ-800 שעות עבודה התקיימו במסגרת ועדת גרמן,שהקימה שרת הבריאות יעל גרמן לשיפור המערכת הציבורית. "המערכת נמצאת לפני משבר, ההשקעה הציבורית פוחתת ומנגד ההוצאה הפרטית במגמת עלייה", אמרה שרת הבריאות בכנס מומחים מסכם של עבודת הוועדה. "עלינו להסיט את הגלגל חזרה ולהשיב את האיזון. עלינו לחזק את מערכת הבריאות הציבורית לטובת המטופלים בישראל".

להלן עיקרי מסקנות צוותי העבודה של ועדת גרמן: נושא צמצום עומס האשפוז עלה כאינטרס משותף לצד הצורך בתכנון ויישום מנגנון תמריץ ועידוד במעבר לאשפוז בקהילה. כמו כן עלה הצורך לקביעת סטנדרטים לטיפול במחלקות סיעודיות והפעלת אשפוז בית לצד בנית מנגנון לצמצום אשפוזים חוזרים.

נקבע כי יש צורך לחזק את מעמד רופא המשפחה, ואת מעמדן של האחיות. מנהל מקרה (case manager), הרחבת התמחות בקהילה, חיזוק היחידה לטיפולי בית, חיזוק הרצף הטיפולי והקשר הדו צדדי בין הקהילה ובתי החולים.

בתחום השירות הועלתה חשיבות הגדרת הסטנדרט לזמני המתנה, לזימון ולניהול תורים, חשיבות הכשרות לעוסקים בבריאות בנושא איכות ושרות וכן ביצוע סקרי חווית המטפל לאומיים. צוין כי החסם המשמעותי הוא כח אדם (מרדימים ואחיות חדרי ניתוח), עלה כי יש חשיבות בקיצור תורים במקביל לתהליך התייעלות בבוקר וניצול פעילות אחר הצהריים. כמו כן היתה הסכמה כי המקורות לא יופנו להעלאת שכר.

תייירות מרפא - רק אחרי צהריים

בתחום התיירות הרפואית הוסכם כי הפעילות של תיירות רפואית תבוצע אחר הצהריים למעט מקרים חריגים מבחינה רפואית. כמו כן הומלץ כי אם מתבצעת פעילות רפואית חריגה לתיירים בשעות הבוקר, הנהלת בית החולים תצטרך להוסיף זמן פעילות לישראלים.

מבחינת כוח האדם, הוסכם כי יש חשיבות להקים מסד נתונים של העסקת אחיות, לבנות תמהיל כח אדם סיעודי לפי תחומים מקצועיים, ליצור אופק קידום, לבצע ניתוח עיסוקים בתפקידי ליבה.

בתוך כך חלק מהדיונים עסקו בהרחבה מסוימת של אופציות הבחירה העומדות בפני המבוטח, הודגש כי לא תהיה אפליה בתור בין מבוטחי הקופות וכן כי לא יהיו סדרי עדיפויות בתוך הסדרי הבחירה.

נושא נוסף שהוחלט שיש לשים עליו דגש מיוחד הוא פסיכיאטריית ילדים ונוער, מצוקת מיטות אשפוז פסיכיאטריות, פיתוח של "פסיכיאטריה מרחוק" וטיפול בתחלואה כפולה (סמים ופסיכיאטריה, פיגור ופסיכיאטריה).

בתחום ביטוחי הבריאות, הדיונים נסבו סביב אילו כיסויים צריכים להכלל בפוליסה האחידה, וכיצד יעוצבו ההשתתפויות העצמיות בפוליסה האחידה.

כמו כן הוסכם שיש חשיבות לקביעת עולם מונחים אחיד, הסדרת קידודים אחידים לצורך הצגת מידע ממקורות שונים במערכת.

ממשרד הבריאות נמסר כי מהלך השבועות הקרובים יבוצעו שלבים נוספים בתהליך היישום, יתקיימו התייעצויות עם גורמים במערכת, תגובש תוכנית אופרטיבית הכוללת יעדים, משימות, אבני דרך ולוחות זמנים, תוך התייחסות לתשומות, כח אדם, תקציב, אשר יובאו לאישור שרת הבריאות והמנכ"ל.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום