מתחילים לרזות בדרך לעבודה

(0)
לדרג

מגיעים לעבודה באוטובוס או על אופניים? לפי מחקר חדש, הגעה בתחבורה ציבורית או פעילה לעבודה מלווה במדדי מסת גוף ואחוזי שומן נמוכים יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אנשים שמגיעים לעבודה באמצעות תחבורה ציבורית או באופניים נהנים ממדדי מסת הגוף ואחוזי השומן נמוכים יותר משמעותית, בהשוואה לאלו שמגיעים לעבודה במכוניות.

במסגרת המחקר, שפורסם בכתב העת BMJ, ביקשו החוקרים לקבוע אם עידוד הליכה או רכיבה למקום העבודה מועילות למניעת השמנת יתר. אופן ההגעה למקום העבודה סווג לפי שלוש קטגוריות: אמצעי תחבורה פרטיים, אמצעי תחבורה ציבוריים ואמצעי תחבורה פעילים. החוקרים אספו נתונים על מדדי מסת גוף של 7,534 משתתפים ונתונים אודות אחוז השומן בגופם של 7,424 משתתפים.

מהתוצאות עולה כי בהשוואה לאמצעי תחבורה פרטיים, זוהה קשר בין הגעה למקום העבודה באמצעי תחבורה ציבוריים למדדי מסת גוף נמוכים יותר בגברים ובנשים. לאחר שלקחו בחשבון מספר משתנים, נמצא גם כי גברים שהגיעו למקום העבודה באמצעי תחבורה פעילים לעומת ציבוריים או פרטיים מדדי מסת הגוף היו נמוכים ב-1.10 ו-0.97 נקודות, בהתאמה, בהשוואה לאלו שהגיעו למקום העבודה באמצעי תחבורה פרטיים.

אצל נשים שהגיעו באמצעי תחבורה ציבוריים או פעילים מדדי מסת הגוף היו נמוכים יותר ב-0.72 ו-0.87 נקודות, בהתאמה, בהשוואה לאלו שהגיעו לעבודה באמצעי תחבורה פרטיים. מדדי אחוז השומן בגוף היו דומות בהיקפן ומשמעותן.

המסקנה היא אחת, אורח חיים בריא הוא חלק מהחיים, גם בדרך לעבודה.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום