גיל המעבר: העיניים יבשות

(0)
לדרג

לפי סקר חדש, כמחצית מהישראליות בגיל 50 פלוס סובלות מחוסר נוחות בעיניים, צריבה, דמעת, תחושת חול ועוד; "אורח החיים המודרני, המסכים והמזגן מעייפים את העין"

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: עיניים יבשות

לצד גלי חום, לחץ דם והשמנה, נשים בגיל המעבר מתמודדות לא פעם עם תחושת יובש בעין. לפי סקר ישראלי חדש, כמעט מחצית מהנשים מדווחות על תופעות יובש או אי נוחות בעיניים. תופעה זו ייחודית יותר לנשים, מאשר לגברים.

כאשר נשאלו הנשים האם הן מרגישות יובש בעיניים שליש ענו בחיוב, ו-45% ענו כי הן מרגישות שני סימפטומים לפחות. כלומר גם אם אינן מכירות את תופעת היובש בעיניים באופן ישיר, היא נותנת את אותותיה: חוסר נוחות בעיניים, צריבה, דמעת, תחושת גוף זר בעיניים (חול), ובמקרים קשים, חוסר סבילות לאור).

על פי הסקר, שנערך בקרב 500 נשים בנות חמישים פלוס, עבור משווקת התכשיר סיסטיין אולטרה לטיפול ביובש בעיניים, יותר מ-50% מהמשתתפות מתמודדות עם התופעה מעל ארבע שנים. מדובר בשנים של סבל מתמשך, שכן על פי הנתונים 42% מהנשים מרגישות תחושות יובש מדי יום, 21% מרגישות תחושות יובש לפחות פעם בשבוע ו-12% פעם בחודש. הקושי העיקרי של נשים המרגישות יובש הוא בקריאת ספרים, בפגיעה בחדות הראייה ובזמן נהיגה.

לדברי ד"ר אירית ברקת, מומחית עיניים מבית החולים שיבא בתל השומר: "מחקרים מראים שרבים באוכלוסייה המערבית סובלים מיובש בעיניים. התופעה שכיחה במיוחד בגילאי 45 ומעלה. קיימים מספר רב של גורמי סיכון להתפתחות יובש בעיניים, אלה כוללים הזדקנות; הרכבת עדשות מגע; מחלה אוטואימונית מערכתית (לדוגמה, דלקות פרקים); ירידה בתחושת קרנית; נטילת תרופות מסוימות (למשל תרופות נגד לחץ דם או אלרגיה), ובעיקר אורח החיים המודרני, הכולל עבודה ממושכת מול מסך מחשב שמאמצת את העין, ומזגן שמייבש את העין".

בואו לדבר על זה בפורום עין יבשה - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום