פסוריאזיס: זה לא מדבק

(0)
לדרג

יו"ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית פנתה לשרת הבריאות בבקשה לפרסום הבהרה כי פסוריאזיס אינה מחלה מדבקת ואין מניעה שחולים ישחו בבריכות ציבוריות

מאת: מערכת zap doctors

מחלת הפסוריאזיס היא מחלת עור המלווה בנגעים אדומים על העור המכוסים קשקשת ולכן נקשרו אליה סטיגמות שגויות, שאחת מהן גורסת שמדובר במחלה מדבקת.

לאחרונה ארע ביבנה מקרה מצער בו ילד בן חמש החולה בפסוריאזיס לא הורשה להיכנס לבריכה בטענה כי לפי נהלי משרד הבריאות יש להמנע מלהכניס לבריכה אנשים בעלי מחלות מדבקות לטובת שלום הציבור.

פרסום מקרה זה בתקשורת הציף את אגודת הפסוריאזיס הישראלית בפניות רבות של חולים אשר הלינו על התנהלות דומה כלפיהם. הסיפור שהם מספרים חוזר על עצמו, "באתי לבריכה ולא הכניסו אותי בטענה שאלו נוהלי משרד הבריאות. אחרי הסירוב כבר לא חזרתי כי אין לי את הכוח להתמודד עם ההסברים שאני לא מדבק ומגיע לי ליהנות בבריכה כמו לכולם".

בעקבות מיקרים אלה פנתה היום (א') יונה קציר מנטקה, יו"ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית ליעל גרמן שרת הבריאות בבקשה להבהרה לכל הגורמים הנוגעים בדבר כי פסוריאזיס אינה מחלה מדבקת. ואכן ממכתב רשמי של פרופ' איתמר גרוטו ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות נכתב כי פסוריאזיס אינה מחלת עור מדבקת והפצעים האופיינים במחלה זו אינם מוגלתיים ולכן אין מניעה כי חולי פסוריאזיס יכנסו לבריכה.

במכתבה לשרת הבריאות כותבת קציר מנטקה כי: "חולי פסוריאזיס נאלצים להתמודד יום יום עם הקושי הכרוך במחלה, בעיקר מכיוון שאי אפשר להסתיר אותה. מצער אותי מאוד שחולים שעוזרים אומץ ללכת לבריכה נתקלים במחסום של אפליה בגין נוהלי משרד הבריאות. אנו באגודת הפסוריאזיס הישראלית נלחמים מזה שנים רבות בסטיגמות הקשורות למחלה ואני מצפה ממנהלי בריכות שיעשהו בדיקה מקצועית ויכיר את הנהלים הרלוונטיים ולא ישלוף תשובות מהמותן להן אין כל ביסוס. אבקש את התערבותך הדחופה ובדיקתך המהירה של הנושא תוך פרסום ברור והבהרה לכל הנוגעים בדבר כי פסוריאזיס היא לא מחלה מדבקת ואין מניעה רפואית כל שהיא לעסוק בכל פעילות בה ירצה החולה לרבות שחיה משותפת בבריכה".

בואו לדבר על זה בפורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום