אבולה: אל תסעו למערב אפריקה

(0)
לדרג

לפי שעה אין חולים בישראל ומשרד הבריאות לא צופה התפרצות של הנגיף בישראל, אך מבקש להימנע מהגעה לסיירה ליאונה, ליבריה וגיניאה

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: זיהומים על ידי אנטרו וירוסים

נוכח התפרצות נגיף האבולה במערב אפריקה, מבקש משרד הבריאות להימנע ככל האפשר לנסיעה לגיניאה, ליבריה וסיירה לאונה. לפי הודעת משרד הבריאות, לא נרשמו חולים בישראל, ואין צפי להתפרצות המחלה.

אם בכל זאת נוסעים למדינות שהוזכרו יש להימנע ממגע עם חולים, הפרשותיהם וחפציהם; יש להקפיד על הגיינה אישית, להימנע ממגע עם בעלי חיים והפרשותיהם, פגרים ואפילו אכילת בשר וכמו כן - במידת האפשר רצוי להימנע מביקור במוסדות בריאות. "מומלץ להימנע מקבלת שירות בבתי חולים מקומיים במדינות אלו, אלא אם מדובר בבעיה רפואית דחופה", מורה משרד הבריאות.

אם אתם או מישהו שהינכם מכירים חזרתם בימים האחרונים מהמדינות המוזכרות, יש לנהוג כך: אם מופיעה מחלת חום מעל 38 מעלות תוך 21 ימים לאחר החזרה לישראל ממדינות אנדמיות (גיניאה, ליבריה וסיירה לאונה), יש לפנות לחדר מיון בבית חולים ולהודיע כי הופיע חום לאחר שהות במדינה נגועה באבולה. יש לפנות בתקופה זו בשל מחלת חום לטיפול רפואי רק למיון. יש להודיע מיד בכניסה לבית החולים על נסיבות המקרה כדי לקבל הנחיות מיגון.

בהתאם להערכת המצב הנוכחית המשרד אינו צופה התפרצות המחלה בישראל, אך ייתכנו מקרים מיובאים, אשר מערכת הבריאות ערוכה להתמודד איתם. משרד הבריאות הפיץ חוזר לאנשי מקצוע במטרה להעלות את המודעות לאפשרות אבחון המחלה ולאמצעי ההתמודדות במקרה של מקרה תחלואה בישראל.

"יש להדגיש", מסבירים במשרד הבריאות, "מדובר בתרחיש דינמי ועל כן משרד הבריאות עוקב אחר הנתונים המתפרסמים בעולם ונמצא בקשר עם כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות ארגון הבריאות העולמי והמרכזים לבקרת מחלות בארצות הברית ובאירופה ומקיים דיונים עם אנשי מקצוע בהתאם".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום