צוק איתן: מכה לתיירות מרפא

(0)
לדרג

70% מתיירי המרפא שהתכוונו להגיע החודש ביטלו את ההזמנות. איגוד חברות תיירות המרפא מסייע לחברות שנקלעו למשבר ופועל לפיצוי מול משרד התיירות

מאת: מערכת zap doctors

מבצע "צוק איתן" פגע מהותית בתיירות וכפועל יוצא גם בתיירות המרפא; למעשה מדובר במשבר החמור ביותר שידענו, טוענים באיגוד חברות תיירות המרפא. אובדן ההכנסות הכללי של הכנסות מתיירות מרפא למן תחילת מבצע "צוק איתן" ועד סוף שנת 2014 מוערך ב-350-400 מיליון שקלים. נוכח המצב, מטה מיוחד הוקם על מנת לקבל פיצוי ממשרד התיירות.

המצב הביטחוני שהרחיק את התיירים מישראל, גרם לביטולים המוניים והותיר את העוסקים בתיירות מרפא כמעט ללא עבודה. עקב כך חברות רבות נאלצות לצמצם את פעילותן, להוציא את עובדיהן לחופשה ללא תשלום ובקרוב להתחיל בפיטורים המוניים. לפי הנתונים במכתב שנשלח מהאיגוד למשרד התיירות, כ-60% מהתיירים שהיו אמורים להגיע ביולי ביטלו, ואילו באוגוסט נרשמה ירידה של 70%. בסך הכל עד סוף שנת 2014 צפויה ירידה של 40% בכמות תיירי המרפא.

על מנת להתמודד עם המצב, הקים האיגוד מטה חירום המרכז את המאבק מול משרד התיירות והאוצר לקבלת פיצוי בגין ירידה של כ-70% בהזמנות תיירות מרפא. מטה החירום פועל יחד עם התאחדות סוכני הנסיעות, התאחדות בתי המלון וגופי תיירות נוספים מול גורמי הממשלה כדי למנוע פגיעה בלתי הפיכה בענף התיירות. כחלק מכך גיבש האיגוד רשימה של דרישות מהממשלה, כמו כן, האיגוד מפעיל קו חם לסוכני תיירות המרפא שנקלעו לקשיים הנובעים מן המשבר הביטחוני ומסייע להם ביעוץ, הכוונה וטיפול מול משרד התיירות.

לדברי נשיא האיגוד אולג שולמן, הביטולים ועצירת ההזמנות משפיעים באופן ישיר על הקטנה דרמטית במחזור העסקים של חברות תיירות המרפא ומורידים לטמיון השקעות שנעשו במהלך השנים שקדמו למשבר.

בואו לדבר על זה בפורום תביעות ביטוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום