צנתור: הפילטר שמצמצם סיבוכים

(0)
לדרג

בבית חולים בני ציון הושתל פילטר ייחודי למניעת תסחיפים בצנתורים. מומחה: הפילטר מצמצם מאוד את הסיבוכים הגורמים לנזק בשריר הלב והיצרות חוזרת. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה בישראל: במרכז הרפואי בני ציון נעשה שימוש בפילטר ייחודי לזמן צנתור, המצמצם את הסיכון לסיבוכים דוגמת תסחיפים.

במהלך הצנתור, מובלת מערכת הכוללת את צנתר באמצעות פילטר ייחודי, המיועד לאסוף את התסחיפים ולמנוע נזק. לדברי מנהל מחלקת קרדיולוגיה ויחידת הצנתורים במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' אורי רוזנשיין, "הפילטר מהווה הגנה מפני התסחיפים ומצמצם באופן משמעותי את הסיבוכים העיקריים העלולים להתרחש לאחר השתלות סטנט, שהם תסחיפים הגורמים לנזק בשריר הלב והיצרות חוזרת".

פרופ' רוזנשיין, שביצע את השתלת הפילטר האחרונה יחד עם ד"ר נביל מחול מהמחלקה הקרדיולוגית, מוסיף כי "עד היום השתמשו בפילטר רק לעורקי הצוואר, וזו הסדרה הראשונה שנעשה בה שימוש בצנתורים לאחר ניתוח מעקפים בלב, כאשר במצבים אלו כמות התסחיפים הגדולה יכולה להביא לסיבוכים בעד כ-10% מהחולים בשימוש בטכנולוגיות קיימות. התוצאות הסדרה ראשונית זו של חולים מאוד מעודדות להפוך טכנולוגיה זו זמינה לכל חולה שצריך, לעבור צנתור עם חשש לתסחיפים. עד כה השתמשו בטכנולוגיה חדשנית זו בשמונה חולים בהצלחה וללא סיבוכים".

הפילטר מיוצר על ידי החברה הישראלית אליום-גרדיה העוסקת בפיתוח וייצור מערכת המגנה מפני קרישים, חלקיקים ותסחיפים הנוצרים תוך כדי תהליך הצנתור.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום