רופאים מוכנים יותר לתרום איברים

(0)
לדרג

במחקר קנדי שבדק את שיעור ההסכמה לתרומת איברים נמצא עוד כי רופאות מוכנות לתרום יותר מרופאים, רופאים צעירים יותר מרופאים מבוגרים

מאת: מערכת zap doctors

בכל רחבי העולם מתמודדים עם מחסור חמור באיברים להשתלה, כשפחות מ-40% מהתושבים מתנדבים לתרום איברים, וגם זה רק במדינות שבהן קיימים מאגרי תורמים. מחקר חדש מגלה שדווקא בקרב רופאים, המבינים את הצורך בתרומת איברים והשתלות להצלת חיים, שיעורי הסכמה גבוהים ב-47% משאר האוכלוסיה.

במחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת JAMA, נבדק מאגר של רופאים באונטריו, קנדה. החוקרים ערכו התאמה בין מוכנותם של 15 אלף הרופאים לתרום איברים, לבין שיעור ההסכמה בקרב 60 אלף תושבים, תואמים בגיל, מין ורמת הכנסה.

מעבר למוכנות הגבוהה יותר של הרופאים לתרומה, נמצא כי המוכנות של הרופאים הייתה גם תלוית גיל: כ-54% רופאים מתחת לגיל 39 שנים במחקר היו רשומים לתרומת איברים או רקמות, זאת לעומת 27% מהרופאים בגילאי 70 ומעלה. מבין כל הרופאות, 50% התנדבו לתרום איברים או רקמות, בהשוואה ל-39% מהרופאים. בנוסף, לרופאים העובדים בחדרי מיון הייתה יותר נכונות להתנדב לתרומת איברים (57% לעומת ל-40% בלבד מהרופאים האחרים).

בקרב רופאים, גורמים שנקשרו עם שיעור גבוה יותר של תרומת איברים כללו גיל צעיר יותר, מין (נשים), מגורים בקהילה כפרית, התמחות (רפואה דחופה, רפואה פנימית, רפואת ילדים, או פסיכיאטריה, בהשוואה לרפואת משפחה) וסיום לימודים בבית ספר לרפואה בקנדה (בהשוואה ללימודים מחוץ לקנדה).

לסיכום, שיעורי ההרשמה לתרומת איברים גבוהים יותר בקרב רופאים, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. בדומה לגורמים מנבאים שתוארו באוכלוסייה הכללית, גם באוכלוסיית הרופאים שיעורי הרשמה לתרומת איברים היו גבוהים יותר בקרב רופאים צעירים ובקרב נשים.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום