שקעים: אני רואה לך בעיניים

(0)
לדרג

ההזדקנות הטבעית של העור עלולה לגרום לשקעים לא אסתטיים מתחת לעיניים. התוצאה: מראה עייף ונפול. הפתרון: מילוי שקעים או ניתוח

רופא מנתח פלסטי
03-7678008

אנשים רבים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם סובלים ממראה פנים עייף ונפול, בעקבות שקעים כהים ומציקים מתחת לעיניים. תופעה זו בדרך כלל בגיל צעיר היא גנטית ונובעת מפיגמנטציה שמכהה את האזור, או מעודף שומן באזור זה וגורמת לתחושה עייפה בפנים, גם אם אתם דווקא ערניים לחלוטין.

תופעה זו, שבעקבות הגרביטציה וההזדקנות הטבעית של העור מחמירה עם הגיל, ניתנת לפתרונות לא מסובכים על ידי הרפואה האסתטית, שמיטיבה לטפל בה באמצעים פשוטים, מהירים ויעילים.

שקעים מתחת לעיניים (אילוסטרציה)
שקעים מתחת לעיניים (אילוסטרציה)

מה גורם לשקעים מתחת לעיניים?

טיפוסי הפנים המתאימים לטיפול ומילוי שקעים מתחת לעיניים מתחלקים לשניים. הראשונים הם, כאמור, בעלי 'שקעים' מתחת לעיניים, שלפעמים מלווה בשקיות שומן בולטות בחלק הקרוב לעין. בעיה זו גורמת למראה כהה ומציק באזור העיניים ומשפיעה על מראה הפנים כולו ויחסית קל לטפל בה. הסוג השני הוא אנשים שנוצר אצלם שקע מבני מתחת לעין, בעקבות חוסר התפתחות תקינה של עצם הלחי. זו בעיה מולדת, שמאפיינת אנשים כבר מגיל צעיר. טיפול בבעיה זו דורש מילוי מבני ויצירת נפח חדש לאזורים החסרים שמתחת לעיניים.

האם טיפולי מילוי השקעים שמתחת לעיניים משתמרים לאורך זמן?

כיום טיפולי המילוי, כל עוד אלה בוצעו בידיו של רופא מוסמך ובעל ניסיון בניתוחים אלו, משמרים על התוצאה שלהם לפחות לשנתיים. כך שאם רוצים לשמר את התוצאה לאורך שנים, יש לחזור מדי שנתיים על הפעולה העדינה. במידה ומדובר על טיפול בעור עקב בעיית פיגמנטציה, יש להבין שהעור עצמו לא משנה את צבעו בשום שלב, אבל הזוויות החדשות שנוצרות במבנה 'השקעים' שמתחת לעין, יוצרות 'משחק' חדש של אור וצל על הפנים, ומשפרות את המראה בצורה משמעותית מאוד.

באיזה גילאים מומלץ להתחיל בטיפול זה?

הפונים העיקריים לטיפול זה הם בדרך כלל אנשים בעשור הרביעי לחייהם. סביב עשור זה, העור הצעיר מתחיל לאבד מזוהרו ולהזדקן לאט, ותופעה זו מתחילה, או ממשיכה, להפריע למראה החיצוני של אותו גבר או אישה. בנוסף לפיגמנטציה, שתמיד משחקת תפקיד במראה 'השקעים', גם השומן שמצטבר מתחת לעיניים גורם למראה פחות טוב ועייף. במקרים מבניים, כדי לפתור את המצב, ניתן לגשת לניתוח בעפעפיים התחתונים. בניתוח זה מעבירים שומן ממקום לא נצרך ונסתר בפנים, אל עבר השקעים, כדי למלאם וליצור מראה טבעי ואחיד, שישתווה לקו עצם הלסת.

בגיל זה, אנשים רבים פוחדים מהסכנות ומהסיבוכים שניתוח מסוג זה עלול לטמון בחובו, ומעדיפים את האופציה השנייה שהיא מילוי השקעים על ידי הליך פשוט הרבה יותר. לצד זאת, ישנם גם פונים שהם מעל לגיל 40, המעוניינים לשמר את המראה שלהם, ו"להילחם" בתופעות ההתבגרות הטבעית של הפנים והעור, וחלק מזה הוא גם טיפול בשקעים מתחת לעיניים.

כמה זמן נמשך ההליך? מה דורשת ההחלמה ממנו?

ההליך כולו נמשך כעשרים דקות, ואינו דורש הכנה מוקדמת מהמטופל. האזור עצמו מורדם בהרדמה מקומית, ועל ידי מחט דקיקה ביותר מחדירים חומצה היאלורונית מהסוג הקל והדק ביותר, אל עבר השכבה העמוקה של העפעף התחתון. ניתן להשתמש גם בקנולה שבעצם מחליפה את טכניקת המחט, כי הקצה שלה אינו חד, אלא מעוגל, ולכן היא יוצרת פחות דימומים פוטנציאלים ושטפי דם, אך לא כל הרופאים המנתחים אוהבים להשתמש בה, בעקבות העובדה שצריך לסגל מיומנות גדולה מאוד, כדי להגיע איתה לאותה רמה של דיוק בתוצאה.

האם בהליך מילוי שקעים מתחת לעיניים יש סיכונים כלשהם?

באופן עקרוני, ההליך עצמו לא מסוכן, ובדרך כלל עובר חלק וללא בעיות מיוחדות. תופעות לוואי שכן עלולות להתרחש הן שטפי דם עקב הזרקה לא נכונה, וכן תוצאה אסתטית לא מספיק טובה, עקב חוסר דיוק של הרופא המטפל. יש לזכור שחומרי המילוי עמידים לשנתיים, אז תוצאה לא טובה גם משתמרת לאורך זמן, בדיוק כמו התוצאה הטובה ביותר. כמו כן, הזרקה מוגזמת של חומר מילוי עלולה לפגוע בתפקוד הלימפתי באזור הלחיים, ולכן יש לגשת לרופא שמתמצא בניתוחים אלו ושמכיר את האנטומיה של מבנה העין ושל העפעפיים התחתונות באופן יסודי ביותר. אך לרוב, כבר ביום למחרת ההליך, ניתן לחזור לשגרה מלאה וליהנות ממראה עיניים מחודש.

ד"ר מנו רובינפור הוא מומחה בכירורגיה פלסטית ועוסק ברפואה אסתטית

בואו לדבר על זה בפורום מתיחת פנים, מילוי קמטים וניתוחי חזה.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום