סיגריה אלקטרונית מעודדת עישון

(0)
לדרג

מחקר שבדק את הרצון לעשן בקרב בני 18 עד 35, גילה שחשיפה לסיגריה אלקטרונית בדומה לעישון פאסיבי של סיגריה, מעוררת את החשק לעשן

מאת: מערכת zap doctors

ידוע כי חשיפה פאסיבית לעישון סיגריות מזרזת את הדחף לעשן בקרב מעשנים, אך מה דינה של הסיגריה האלקרונית. לפי מחקר חדש, צעירים הרואים אחרים משתמשים בסיגריות אלקטרוניות חשים בצורה דומה צורך מוגבר לניקוטין בעצמם.

המחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Tobacco Controle כלל צעירים, בני 18 עד 35 המעשנים מדי יום. במהלך המחקר נחשפו לאדם ששותה מים, ולאחר מכן לאדם מעשן סיגריה ואדם המשתמש בסיגריה אלקטרונית. המשתתפים השלימו שאלונים לפני החשיפה ואחריה, שם דירגו את הרצון שלהם לעשן.

מהתוצאות עולה כי חשיפה פאסיבית לסיגריות רגילות וסיגריות אלקטרוניות הביא לעלייה בדירוגי כמיהה ודחף לעישון סיגריות רגילות. חשיפה לסיגריות אלקטרוניות, אך לא חשיפה לסיגריות רגילות, יכולה גם להביא להגדלת הדחף לשימוש בסיגריות אלקטרוניות.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מספקים עדות ראשונה, לפיה חשיפה לסיגריות אלקטרוניות עשויה לעודד דחף לעישון במבוגרים צעירים, המעשנים כל יום. אם מחקרים נוספים יאשרו את ממצאי המחקר, אז לתוצאות עשויות להיות השלכות רבות בעתיד.

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום