צוק איתן: יותר מ-600 נפגעים

(0)
לדרג

בדיון מיוחד של ועדת הבריאות של הכנסת במטה מד"א באשדוד, עולה כי לארגון אין תקציב חירום. מד"א: זקוקים לתוספת של שני מיליון שקלים עבור כל יום במלחמה

מאת: מערכת zap doctors

606 אזרחים נפגעו עד כה במבצע "צוק איתן", כך עולה מדיון מיוחד של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת שהתקיים היום (ד') בחדר הפיקוד של מגן דוד אדום בעיר אשדוד. לפי מד"א, אין לארגון תקציב חירום, ודרושה תוספת של מיליונים.

לפי נתוני מד"א, "עד כה נמנו 606 נפגעים בעורף, בהם 3 הרוגים, תיירת שמתה במהלך שהותה במקלט, 6 פצועים קשה ו-7 בינוני. זאת לעומת 4,500 נפגעים במהלך מלחמת לבנון השנייה". בנוסף, במהלך המבצע יש ירידה דרמטית באזור הדרום במספר תאונות הדרכים ותאונות העבודה, ככל הנראה בשל התנועה הדלילה ואי הגעה למקומות עבודה".

במסגרת הדיון הציג מד"א בפני חברי הוועדה את היערכות ופריסת שירותי הארגון באזור הדרום. מנכ"ל מד"א, אלי בין, "אנחנו בפריסה מלאה עם כל הכלים מדן ועד אילת. כל העובדים וכל המתנדבים מגויסים לפעילות 24 שעות ביממה, וזאת בעקבות קבלת מידע מודיעיני והערכות מצב שאנחנו מקיימים עם פיקוד העורף. תורמים ברחבי העולם מעבירים לנו 30 מיליון דולר מדי שנה ובלעדיהם לא היינו יכולים להתקיים. בניגוד לגופים ממשלתיים אחרים, אין לנו תקציב לחירום. אנחנו זקוקים לתוספת תקציב של שני מיליון שקלים בעבור כל יום של מבצע 'צוק איתן' בשל גיוס הצוותים, הכוננויות הרבות, שינוע כוחות ההצלה והטיפולים בשטח".

משרד הבריאות: נגבה את מד"א

רכז הבריאות באגף התקציבים במשרד האוצר, מורי אמיתי, אמר בתגובה כי ידוע לאוצר על בקשה לתוספת יומית של חצי מליון שקלים ולא יותר, וכי על מד"א להגיש פירוט הוצאות.

מנהלת תחום שירותי הצלה במשרד הבריאות, מירי כהן, הדגישה כי "הסוגיה הכספית לא תהווה מכשול. העברנו כבר מקדמות למד"א, נעביר עוד, ונגבה את הפעילות". מנכ"ל מד"א בין הגיב: "המקדמות שניתנו הם חלק מכספים שמגיעים לנו בלי קשר. התזרים שלנו גרוע מאוד, כי בתי החולים והרשויות המקומיות לא משלמים לנו בזמן".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, אמר בדיון: "אנחנו תומכים במד"א ובפעילותה ומחזקים את העובדים והמתנדבים המסורים. נפעל ככל יכולתנו כדי להבטיח לארגון פיצוי כספי עבור הפעילות המיוחדת במסגרת המבצע".

כמו כן ציין כץ כי להערכתו נמנעו כ-450 פגיעות ישירות בבתים. "פקידי האוצר שהתנגדו בזמנו לפיתוח "כיפת ברזל" אמרו שכל טיל יעלה לנו 50 אלף דולר. מה זה לעומת הצלת חיי אדם, האנדרלמוסיה והפאניקה שהצלחנו למנוע עד כה?".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום