הזעת יתר: לטפל אחת ולתמיד

(0)
לדרג

הזעת יתר עלולה לגרום להשלכות נפשיות, רגשיות ואף תפקודיות. הכירו את MIRADRY: טכנולוגיה חדשה לטיפול בהזעת יתר בבתי השחי לצמיתות

שירותי אסתטיקה רפואית
1-700-700723

הזעת יתר יכולה להתבטא כתופעה של הזעה כללית בשטחים נרחבים, או להופיע דווקא כתופעה ממוקדת באזורי כפות הידיים, בתי השחי או הפנים. הזעת יתר כללית נגרמת תמיד בעקבות מצב גופני, כמו למשל השמנה.

בישראל ההערכות מדברות על כך כי 3 אחוז מהאוכלוסיה סובלת מהזעת יתר ממוקדת . כאשר רוב הוסבלים מהתופעה, מזיעים בבית השחי ללא קשר לעונתיות, זה יכול לפגוש אותם, במצבי לחץ ואף בעונת החורף.

לחלק גדול מהם, תופעה זו מפריעה באופן משמעותי בתפקוד היומיומי. לבעיה זו ישנן השלכות נפשיות, רגשיות ואף תפקודיות.

מה גורם להזעת יתר?

בקרב אנשים הסובלים מהשמנת יתר, שכבת השומן שעוטפת את הגוף גורמת לכך שקשה לו להתקרר בקלות. לכן אנשים שמנים בדרך כלל מזיעים יותר מאחרים. לצד תופעה זו, ישנם גורמים נוספים, כגון הפרעות הורמונאליות, יתר פעילות של בלוטת התריס וכן סוגים של מחלות שונות, הגורמות להזעת יתר כללית.

מה ההבדל בין הזעת יתר כללית לבין הזעת יתר ממוקדת?

לעומת תופעה זו, הזעת יתר ממוקדת היא כזו שמופיעה באבר או באברים מסוימים, ובדרך כלל נגרמת בגלל העברה גנטית של תכונה שגורמת להפעלה מוגברת של בלוטות הזיעה, לידי חלק ממערכת העצבים, או במערכת העצבים הסימפטתית.

מי סובל יותר מהזעת יתר? נשים או גברים?

תופעת הזעת היתר פוקדת באופן שווה גברים ונשים, ומתאפיינת בדרך כלל בגילאי הילדות. הזעה באזור בתי השחי מתחיל בדרך כלל אצל מתבגרים צעירים, כלומר: אצל נערים ונערות שנמצאים בגיל ההתבגרות.

למעשה, בין שלושה לבין עשרה אחוזים מאוכלוסיית העולם סובלים מהזעת יתר. לחלק גדול מהם, תופעה זו מפריעה באופן משמעותי בתפקוד היום-יומי. לבעיה זו ישנן השלכות נפשיות, רגשיות ואף תפקודיות.

כיצד טיפלו בהזעת יתר עד כה?

הזעת יתר טופלה בעבר על ידי תכשירים שונים, אך הטיפול הנפוץ ביותר שהוצע למטופלים, על מנת לפתור את הבעיה, היה הזרקה של בוטוליניום טוקסין (בוטוקס) למקומות המיועדים, אשר פעילותו בגוף הייתה מונעת את הפעלת בלוטות הזיעה. החיסרון המרכזי בטיפול זה היה בכך שהוא היה יעיל רק באופן זמני, והיה נדרש לחזור עליו אחת לתקופה. חסרון נוסף היה העלויות הגבוהות של טיפול חוזר זה.

מהו הטיפול החדש שמוצע כדי לטפל בהזעת יתר?

כיום הטיפול לטווח ארוך המומלץ ביותר הוא miraDry, אשר קיבל אישור FDA לפני מספר שנים ומאז מבוצע באופן נרחב בעולם והוכח כמוצלח. מדובר למעשה במכשיר, שעובד בטכנולוגיית גלי מיקרו, אשר מנוצלים כדי לפגוע בבלוטות הזיעה באופן בטוח, יסודי ולטווח ארוך. הטיפול נטול סכנות או סיבוכים משמעותיים, ואחד היתרונות המהותיים שלו היא העובדה שכאשר ממגרים את הזיעה מבתי השחי, לא צפויה "הזעה מפצה" באזורים אחרים בגוף. כבר למעלה מ-30 אלף איש עברו בהצלחה טיפול באמצעות ה-miraDry.

למי מתאים הטיפול?

לכל אדם מעל גיל 15 הסובל מהזעת יתר בבתי השחי. גילאים צעירים יותר דורשים היוועצות פרטנית ברופא.

כיצד מתבצע הטיפול בשיטת MIRADRY?

מתחילים בזריקת אילחוש מקומית לאזור בתי השחי, המבטיחה כי הטיפול יהיה בלתי מורגש. לאחר מכן עוברים עם המכשיר המפיק גלי מיקרו על האזור המאולחש. משך הטיפול כשעה וחצי בלבד.

האם יש לטיפול תופעות לוואי כלשהן?

לטיפול יכולות להיות תופעות מקומיות, כגון נפיחות בבתי השחי, שטפי דם או ירידה בתחושה באזור. אך כל התופעות האלה הן זמניות, נורמליות וחולפות.

ד"ר צחי וידר הוא מומחה בכירורגיה כללית, העומד בראש מרכז לטיפול בהזעת יתר

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי בוטוקס והזעת יתר.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום