מילוי קמטים: באיזה גיל צריך להתחיל?

(0)
לדרג

אנשים מבוגרים ולעתים גם צעירים מרגישים צורך לשדרג ולהצעיר את מראה הפנים שלהם. באיזה גיל מומלץ לבצע מילוי קמטים באזור הפנים? מהם האזורים המבוקשים?

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2307018 (מספר מקשר)

בניגוד למתיחת פנים, שהיא ניתוח לכל דבר, ומיועדת בעיקר לקהל מבוגר, הרפואה האסתטית מציעה אפשרות של מילוי קמטים ושיפור והצערת מראה הפנים, כבר מגיל עשרים פלוס. את הההליך הפשוט של מילוי הקמטים, ניתן לבצע מגיל זה ועד לגיל 80. קהל היעד העיקרי של ממלאי הקמטים נמצא בעשור הרביעי לחייו.

בין השנים 35 ל-40 ישנה נסיגה בנפח הפנים, בעקבות העובדה שהשומן התת-עורי באזור הלחיים יורד, נספג ונופל לאזורים יותר נמוכים בפנים. תופעה טבעית זו מבטאת מראה פנים "עצוב" ומזדקן יותר. מילוי אזורים אלה עתיד לשחזר מראה פנים צעיר, רענן ובעל רוח נעורים זוהרת.

אך האם באמת כדאי להתחיל בהליך מילוי הקמטים בשנות ה-20? כשמדברים על מילוי קמטים, לא מדובר דווקא על "צורך", אלא על "רצון". יש נשים שבגיל מבוגר יחסית, אין להן הרבה קמטים, אבל יש נשים צעירות, וגם גברים צעירים, המתחילים להתקמט בגיל יותר מוקדם.

זאת בעקבות שינויים הורמונאלים בגוף, חשיפה לשמש, עישון, שימוש בתרופות, אורח חיים לא בריא ומחלות נלוות אחרות. כל אלה עלולים להאיץ את הזדקנות העור ותת-העור. לכן, כל אחד שמרגיש כי הוא לא מרוצה ממראה פניו, ושואף לפנים רעננות יותר, יכול - גם בגיל זה - לגשת לטיפול ולשפר את המצב.

מילוי קמטים (אילוסטרציה)
מילוי קמטים (אילוסטרציה)

מהם האזורים המבוקשים למילוי קמטים?

האזורים המבוקשים ביותר למילוי קמטים הם אמצע הפנים, מסביב לאף ומתחת לעיניים. יש אזור נוסף הנקרא הפנים התחתונות: השטח שמתחת לשפתיים, שלעתים רצוי לטפל בו. האזור הפחות מבוקש הוא האזור שמעל העיניים, או מעל לשורש האף.

כל כמה זמן רצוי לחזור על הפעולה?

שימור התוצאה והחזרה על הליך מילוי הקמטים משתנה בין אדם לאדם. אך בממוצע, מדובר על חזרה בין כל שמונה חודשים לבין לשנה פלוס. צריך לקחת בחשבון כי ההזדקנות הטבעית של העור מתרחשת בתקופה זו, לצד ההתקדמות הטבעית בגיל.

כיצד מתבצע מבחינה טכנית הליך מילוי הקמטים?

ההליך הוא מאוד פשוט. ניתן לאלחש את המקום על ידי משחה, כדי לא להרגיש את דקירת ההזרקה של הקמטים. הדקירות עצמן מתבצעות בשתי שיטות: על ידי מספר דקירות קטנות או על ידי דקירה אחת בלבד, בכל צד של הפנים, שמובלת לאזור המיועד. במקרים בהם המטופלים רגישים במיוחד, ויש גם כאלה, ניתן להרדים את האזור המטופל על ידי הרדמה מקומית. בדרך כלל לא נדרשת הרדמה שהיא מעבר למשחה המאלחשת. כבר מיד אחרי הטיפול ניתן לחזור לשגרת החיים.

מהם חומרי המילוי הקיימים בשוק למילוי קמטים?

ישנה זריקה פחות נפוצה, המבוססת על סידן, שיש בה סיכונים ולכן היא לא באמת בשימוש. ישנם חומרי סיליקון שונים, וישנה החומצה ההיאלורונית שאין לה כמעט סיבוכים, השימוש בה פשוט וגם תופעות הלוואי המעטות שהיא גורמת הן תופעות קלות, החולפות תוך מספר שעות עד ימים.

בשוק יש גם בוטוקס ודיספורט (בוטולינום טוקסין), שההבדלים ביניהם מזעריים. הם מיועדים להחלשת השרירים באזורים המוזרקים שהופכים לחלקים. השימוש הנפוץ ביותר הוא בחלק העליון של הפנים, המצח ובין הגבות.

תוך כמה זמן מרגע ההליך ניתן לחזור לשגרה מלאה?

אחרי המילוי, ניתן לחזור לשגרה באופן מיידי. יכולים להיווצר סיבוכים קטנים כמו שטף דם מקומי, מעט אדמומיות, או תחושה מוזרה בפנים. גם אם כן, מדובר על תופעות שחולפות תוך מספר שעות עד ימים, ולא מפריעות לביצוע כל פעולה שגרתית.

ד"ר ברנרדו שטראוס הוא רופא משפחה העוסק באסתטיקה רפואית

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום