ADHD: הטיפול לא קשור לאובדנות

(0)
לדרג

מחקר: תרופות לטיפול בהפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות, לא מגדילות את הסיכון לניסיונות התאבדות, וייתכן שגם להיפך: תרופות מעוררות מורידות את הנטייה לכך

מאת: מערכת zap doctors

אין עדויות לקשר בין טיפול תרופתי להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) לסיכון להתנהגות אובדנית, כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת BMJ. לדברי החוקרים, אם כבר להיפך - תרופות מעוררות יכולות להפחית נטייה אובדנית.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים נתונים של קרוב ל-38 אלף בעלי הפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות, שהיו במעקב בין 2006-2009 להערכת הטיפול התרופתי ל-ADHD והתנהגות אובדנית שהוגדרה כניסיון התאבדות או התאבדות.

נמצא כי במהלך שנות המחקר תועדו כ-7,000 אלף אירועי אובדנות. ברמת האוכלוסיה, הטיפול התרופתי ב-ADHD לווה בעלייה של כ-30% בשיעור אירועי אובדנות. עם זאת, כאשר נערכה השוואה של הנתונים באותם חולים בתקופות שונות, החוקרים זיהו קשר הפוך בין טיפול תרופתי ל-ADHD ובין שיעור אירועי אובדנות. בקרב מטופלים בתרופות מעוררות, במהלך תקופת הטיפול תועדה ירידה בשיעור אירועי אובדנות. בקרב מי שלא קיבלו טיפול בתרופות מעוררות, לא תועדה עלייה משמעותית בשיעור אירועי אובדנות, בהשוואה לתקופות שבהן אותם חולים לא קיבלו טיפול תרופתי.

לפיכך, נראה כי ממצאי המחקר אינם תומכים בטענות לפיהן טיפול תרופתי להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות מלווה בסיכון מוגבר למחשבות אובדניות. יותר מכך, מסכמים החוקרים, ייתכן שדווקא הטיפול עשוי להגן על החולים מפני מעשים אובדניים.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב בקרב מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום