מתי יגיע CT חדש לבי"ח זיו?

(0)
לדרג

לפי הבטחת משרד הבריאות בדיון בכנסת, בי"ח זיו הוא הבא בתור לקבל מכשיר PET-CT עבור חולי סרטן ואחריו בי"ח בנהריה. השאלה מתי זה יקרה

מאת: מערכת zap doctors

האם התקנות לאישור מכשירים רפואיים חדשים צריכות להשתנות? ועדת הבריאות של הכנסת קיימה היום (ד') דיון מיוחד, בעקבות אי מתן אישור ממשרד הבריאות להקצות מכשיר מסוג CT-PET לבית החולים זיו בצפת. עם זאת, על פי ההבטחות, בית חולים זיו בצפת יקבל בסופו של דבר את המכשיר ולאחריו בית חולים בנהריה.

מדובר במכשור המאפשר בדיקת דימות המשלבת את טכנולוגית הטומוגרפיה הממוחשבת וטכנולוגיה ברפואה גרעינית, מכשיר שיש לו חשיבות רבה לתחום האונקולוגיה. חולה סרטן מצפת סיפר בדיון: "אני נאלץ לבצע בדיקות בבית חולים בילינסון, ואני נגרר כל היום באוטובוסים ולא עומד בזה. החולים מגיעים לטיפול כשהם מותשים".

מנהל בית החולים "זיו" בצפת, ד"ר אוסקר אמבון, סיפר: "הצלחתי להשיג תרומות ויש לי את הכסף למכשיר. רציתי לקבל אישור ממשרד הבריאות ונתקלתי בקיר אטום ותירוצים מפה עד הודעה חדשה. יש לנו כבר מכון הקרנות, אז מה הבעיה?".

ממתינים להחלטת בג"ץ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק השיב: "קידום הפריפריה הוא בליבת המשרד. בית החולים זיו הוא הבא בתור לקבל את המכשיר ואחריו בית החולים בנהריה. התקנות המורות על הקצאת מכשירים לפי גודל אוכלוסיה ארכאיות ומיותרות. עם זאת, צריך שאנשי מקצוע מתאימים יאיישו את המכון לרפואה גרעינית ואין שם כאלה כרגע. בנוסף, אנחנו ממתינים להחלטת בג"ץ בעתירה שלא מאפשרת לנו לאשר מכשירים לבתי החולים".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), אמר בדיון: "אנחנו מדינה שיש לה טכנולוגיה מפוארת של 'כיפת ברזל', אך היא לא מאפשרת לבתי החולים לרכוש את הציוד הדרוש להם. מדוע הפריפריה שוב מקופחת? הורגים אנשים בשביל לחסוך כמה גרושים ומטרטרים חולים בחולשתם לנסוע שעות לחיפה או לתל אביב, שם יש מכשירים, כדי לבצע בדיקה כל כך חשובה".

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), התייחס לתקנות הקובעות את הקצאת המכשירים; "האבסורד הוא התקנות הקובעות כי שיעור המכשירים יהיה 1 ל-880,000 תושבים. יש לבטל את הקריטריון הזה". ח"כ באסל רטאס (בל"ד) הוסיף: "משרד האוצר מעכב כבר חודשים ארוכים את שינוי התקנות".

לסיכום הדיון, דרש ח"כ כץ ממשרד הבריאות להגיש במהרה תקנות חדשות לאישור המכשיר. "משרד האוצר, שנדרש לחתום על שינוי התקנות, צריך להחליט אם הוא בעד החולים. בית החולים לא יגייס מומחים לפני שיהיה לו מכשיר. במקביל, נעביר את פרוטוקול הדיון לבג"ץ ונשאל האם העתירה שמתנהלת שם אכן מונעת אישור מכשירים לבתי החולים, ואם כך, הרי שאי החלטה של בג"ץ מאפשרת למעשה למשרדים ממשלתיים לא לבצע את המוטל עליהם".

בואו לדבר על זה בפורום בדיקות הדמיה ממוגרפיה, רנטגן ואולטרא-סאונד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום