טיפולים אסתטיים לגברים: מדריך

(0)
לדרג

הגבר הישראלי רוצה להשיג מראה צעיר ורענן - ואיננו מתבייש לפנות לטיפולים אסתטיים. מהם הטיפולים הפופולריים בקרב גברים בכל גיל וגיל? המדריך השלם למטרוסקסואל

מאת: מומחה

בעשור האחרון, גברים בכל העולם ובפרט בישראל פונים לעזרת הרפואה האסתטית ומבקשים לעבור טיפולים מסוגים שונים, על מנת לשפר את המראה החיצוני שלהם.

גברים בעשור השלישי והרביעי לחייהם נוטים לטפל בשיער הגוף המיותר שעל גופם באמצעות לייזר, וכן לצרוך טיפולים קוסמטיים הקשורים לניקוי ולתחזוקה של עור הפנים.

בעקבות אופנת עיצוב הגוף והשמירה על הבריאות המתבטאת באימונים קבועים שונים, בין השאר בחדר הכושר, יש לגברים העכשוויים מודעות הולכת וגוברת בנוגע למצב עור גופם, מודעות גוברת לכל נקודת חן, תבלול או יבלת עורית וכן להזעת היתר שהם סובלים ממנה.

כל התופעות האלה מטופלות כיום בשיטות שונות ומתקדמות, המתאימות למגמה המובילה של הגבר הישראלי: רצון להיראות צעיר, בעל לוק עדכני. הרי אם נסתכל סביבנו נראה כי כיום יש הרבה יותר חנויות המיועדות לבגדי גברים, למותגים ולאביזרים מעוצבים, אפילו בחנויות בגדי הספורט ובחנויות אביזרי הרכב. אופנה זו מתאימה את עצמה למראה העדכני של הגבר המקומי.

עד כמה גברים נוהגים לפנות לטיפולים אסתטיים?

כעשרים אחוז מהגברים בארץ ובעולם פונים לטיפולים אסתטיים: עיצוב הגוף, טיפולי שימור, לייזר ואנטי-אייג'ינג. מגמת העלייה נובעת מהצורך הנפשי של הגברים לשפר את המראה החיצוני שלהם. גיל המטופלים הוא די מגוון, אבל בדרך כלל הוא נע אצל גברים בגיל ההתבגרות, אז רוצים להיראות טוב במיוחד, או אצל גברים בגיל מבוגר. בתקופת ההתבגרות ישנה התלקחות של פצעים בעור הפנים, בחזה, בגב ובזרועות, בעקבות שינויים הורמונאלים ומטאבולים שמלווים, לעתים, בסימני מתיחה עקב גדילה מהירה. כל אלה מהווים פן חשוב אצל מתבגרים, המעוניינים לשפר את המראה שלהם, ולטפל בתופעות אלה.

איזה טיפולים אסתטיים פופולאריים ביותר בקרב גברים בישראל?

הגבר הישראלי פונה בדרך כלל לטיפולי הסרת שיער, הסרת קעקועים, טיפול בכתמי עור ובשומות שונות, טיפול באקנה ובצלקות פוסט אקנה, וכן לטיפולים בהזרקות של חומר מילוי ושינויים בצורת חזה מוגדלת גינקומסטיה.

בנוסף, ישנו קשר ישיר בין גברים מתבגרים לבין שינוי במקום העבודה שלהם. ברגע שגבר באמצע החיים מחליף עבודה, יש לו רצון מוגבר להיראות צעיר. כל זה משפיע על אורח החיים הכללי של הגבר: שמירה על תזונה, ביצוע ספורט, וטיפוח העור על ידי טיפולי קוסמטיקה ואנטי-אייג'ינג.

מסיבה זו, גברים מבקשים הזרקות של בוטוקס הגורמות להרפיית השריר, מה שמקנה לאזור המטופל מראה יותר רך ויפה.

טיפול באמצעות חומרי מילוי נדרש במצב שבו רוצים להשיג מראה מעודן פנים עגולות, וכן למילוי שקעים וקמטים בפנים. עוד טרנד מצליח מאוד הוא פילינג באמצעות גלי רדיו, המטפל בצלקות עור ויוצר מראה רענן יותר.

האם יש עלייה בטיפולים בקרב הגברים הישראלים, לעומת שנים עברו?

רפואת העור הקלאסית, בוודאי הרפואה האסתטית, גורמת לגברים, כאמור, להתעניין, לשאול שאלות ולרצות להיות מעודכנים כדי להשיג את הרושם הנדרש למראה גבר מצליח. כיום ישנה עלייה עצומה בביקוש לטיפולי עור שונים אצל גברים עד גיל שישים, ולעתים גם יותר מזה. במקרים רבים, גברים מגיעים לטיפול לפני אירועים חשובים, ואז פונים לטיפולי רענון העור על ידי טיפול חמצני המשפר את מראה העור לנקי ורענן.

כיום, לעומת העבר, יש מודעות גוברת לטיפול בשומות פיגמנטריות, וכן להימנעות מחשיפה נרחבת לשמש, כדי למנוע בעיות פיגמנטציה שונות. בשנה האחרונה, בפרט, ישנם יותר ויותר גברים המגיעים לטיפול בהזרקות של חומרי מילוי, כגון בוטוקס וחוטים נספגים, המשפרים את גמישות העור, וכן דרישה לטיפולים של מיצוק הצוואר וקו הלסת באמצעות מכשור מתוחכם.

מה יתרונו של הגבר, על פני האישה, כשהוא ניגש לטיפול אסתטי?

היתרון הראשון הוא שבמקרים רבים הגבר מגיע לפגישת ייעוץ בקליניקה האסתטית לבדו, או לחילופין עם בת זוגו, אך הוא תמיד מאוד ממוקד בנוגע למטרה שלשמה הגיע. אחרים מגיעים בעקבות בת הזוג, שהיא בעלת האינטרס לשינוי עבורם. כמו כן, לגברים יותר קל לקבל החלטות מבחינה כלכלית, למרות שבמקרים רבים החשש הטבעי מעלה אצלם שאלות לא מעטות. אך באופן גורף, ללקוחות שהם גברים יש יכולת החלטה יותר מהירה וחדה מאשר לנשים על אף חשש זה.

כיצד מומלץ לגבר הישראלי לשמור על המראה שלו?

לגברים צעירים מומלץ לטפל בעור על ידי ניקוי ותחזוקה קוסמטית. יש לזכור ששינוי במראה כרוך בשגרת טיפול וטיפוח על פי התאמה אישית. לגברים שסובלים מאקנה, יש להתחיל בטיפול במחלה בגיל מוקדם מאוד, כדי למנוע הופעה של צלקות, מה שמסייע וחיוני להשגת מראה עור יפה וכן לביטחון העצמי. לגברים מתבגרים מומלץ לגשת לטיפולים, על פי הצורך, של הסרת שיער ודילולו. תספורת מסודרת, גילוח נכון ושיער גוף מטופל, משיגים תמיד מראה חתיכי יותר.

כמו כן יש לפנות לרופאי שיניים וכן לטיפולים שוטפים אצל השיננית, כדי למנוע בעיות קשות ועתידיות בחלל הפה ובמראה החיוך. במידה וגבר מתבגר רוצה להשיג מראה רענן וצעיר יותר, יש לפנות, על פי צורך, לטיפולי מילוי קמטים. חשוב מאוד להתייחס בטיפולים אלה לסוג העור, לגיל המטופל, לנזקי השמש והקרינה, וכן לבצע תיאום ציפיות עם המטופל - לפני כל טיפול וטיפול.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום