באיזה גיל כדאי ללדת?

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, לנשים שהלידה האחרונה שלהן הייתה בגיל 33 ומעלה, תוחלת חיים גבוהה יותר. ההסבר: נשים שגופן מנצל אנרגיה בצורה יעילה זוכות לפוריות טובה יותר

מאת: מערכת zap doctors

לנשים שילדו את התינוק האחרון שלהן בגיל 33 או מאוחר יותר, סיכוי גבוה יותר לתוחלת חיים ארוכה יותר; כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Menopause.

לדברי החוקרים, פוריות ממושכת עשויה להוות סמן לגוף להזדקנות מואטת. מחקרים קודמים, כולל מחקרים המבוססים על נתונים היסטוריים מהמאה ה-17, ה-18 וה-19, מצאו כי בקרב נשים עם לידה אחרונה בגיל מבוגר תועדה תוחלת חיים ארוכה יותר, וכמו כן שכיחות גבוהה יותר של אחים ואחיות עם תוחלת חיים ארוכה יותר.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר Long Life Family Study, שכלל משתתפות עם בני משפחה רבים שהגיעו לגיל מבוגר באופן קיצוני. האוכלוסיה כללה קבוצה של אחים ואחיות שנבחרו בגלל מדדי תוחלת החיים שלהם, ביחד עם אחיהם וילדיהם. המשפחות גויסו בין השנים 2006-2009 בבוסטון; פיטסבורג, פנסילבניה, ניו יורק ודנמרק. מדגם המחקר לא כלל נשים מתחת לגיל 70 שנים או נשים ללא ילדים.

בקבוצת המקרים נכללו 311 נשים עם תוחלת חיים חריגה, גם מעל גיל 100. בנשים בקבוצת הביקורת של נשים שלא הגיעו לגילאים יוצאי דופן תועדה שכיחות גבוהה יותר של נשים מעשנות, עם שכיחות גבוהה יותר של נשים שהשלימו 12 שנות לימוד. חציון הגיל בעת לידת הילד האחרון היה דומה (34 שנים) בשתי הקבוצות.

בנשים בהן הלידה האחרונה הייתה בטווח הגילאים 33-37 שנים תועד סיכוי גבוה כפליים לתוחלת חיים גבוהה מהממוצע, בהשוואה לנשים שהלידה האחרונה שלהן הייתה לפני גיל זה. כל שנה נוספת בגיל האם (בעת לידת הילד האחרון) לוותה בעלייה של 5% בסיכוי לתוחלת חיים חריגה, לאחר שנלקחו בחשבון משתנים שונים, כולל רמת השכלה, היסטוריה של עישון ולידות קודמות.

אחת ההשערות היא כי נשים שגופן מנצל אנרגיה בצורה יעילה יותר מצליחות להימנע ממחלות תלויות גיל ופוריות טובה יותר. החוקרים משערים כי לנשים אלו סיכוי גבוה יותר ללידת מספר ילדים רב יותר, אך במחקר הנוכחי, הם זיהו קשר לא משמעותי לכיוון ההפוך: בנוכחות שלושה ילדים ומעלה הסבירות לתוחלת חיים קיצונית הייתה נמוכה יותר.

בואו לדבר עח זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום