דיאליזה: יותר ימי מחלה להורים

(0)
לדרג

אושר בטרומית: הורים לילדים החולים במחלות כליה קשות יוכלו לנצל עד 90 ימי מחלה בשנה, במקום 8 כפי שהיה נהוג עד כה. בקרוב תדון הכנסת במחלות נוספות

מאת: מערכת zap doctors

היעדרות בשל מחלה היא בעיה קשה לכלל ההורים, קל וחומר להורים שילדיהם חולים במחלות כרוניות קשות. מליאת הכנסת אישרה אתמול (ד') כי הזכאות של הורה לזקוף עד 90 ימים בשנה של היעדרות בשל מחלה ממארת של ילדו על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו, תחול גם על מחלת ילד המצריכה טיפול קבוע בדיאליזה.

האישור ניתן לאחר דיון בתיקון להצעת חוק דמי מחלה התשע"ד-2014 של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) וחברי כנסת נוספים. עוד מוצע להסמיך את שר הכלכלה, בהתייעצות עם שר הבריאות ובאישור ועדת העבודה הרווחה והבריאות, לקבוע בצו מחלות נוספות עליהן תחול הזכאות האמורה.

חוק דמי מחלה התשנ"ג 1993 מאפשר להורה לילד החולה במחלה ממארת 90 ימי היעדרות מעבודתו, בהתחשב בכך שישנו צורך מוגבר בשהיית ההורה לצד ילדו שנמצא במצב קשה. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הורים לילדים החולים במחלה קשה של אי ספיקת כליות סופנית, (המוגדרת בחוק הבריאות הממלכתי כאחת מחמש "המחלות הקשות"), נדרשים להיעדר לעתים תכופות ממקום עבודתם, עקב כך שילדם נזקק לטיפול מסיבי של דיאליזה 3-4 פעמים בשבוע. טיפול זה הינו טיפול קשה ובשל מורכבותו ואי הנעימות הכרוכה בו הכרחי שאחד מההורים ילווה את הילד בזמן הטיפול, טיפולים אלו מצילי חיים והילדים חייבים לעבור אותם עד שיעברו השתלת כליה. מוצע שבנוסף לנוסח, "מחלה ממארת" יתווסף או "מחלה המצריכה טיפול קבוע בדיאליזה".

ח"כ מקלב: "מה קורה עם הורים לילד חולה דיאליזה שזו אחת מחמש המחלות הקשות שהוגדרו בחוק, ודורשת טיפול מינימום שלושה ימים בשבוע. איך אפשר להמשיך בשגרה? זה דבר בלתי אפשרי. שלושה ימים בשבוע כפול שנה זה הרבה יותר משמונה הימים שמתיר החוק".

השר יובל שטייניץ השיב בשם הממשלה: מדובר בהצעה חשובה שמטפלת בלקונה בחוק דמי מחלה. יחד עם זאת יש צורך להכריע בדבר הקיפה של ההצעה. לפיכך הממשלה תומכת בהצעה בכפוף להמשך החקיקה בתאום עם משרד הכלכלה והאוצר.

31 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להמשך דיונים.

בואו לדבר על זה בפורום נפרולוגיה ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום