אושר: אין עישון באצטדיונים

(0)
לדרג

הכנסת אישרה: מי שיעשן מחוץ לפינות העישון שיוקצו מסתכן בקנס של 1,000 שקלים, ואם יוגש נגדו כתב אישום יכול הקנס לזנק ל-14,400 שקלים

מאת: מערכת zap doctors

התיקון לחוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, אושר השבוע על ידי מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. בנוסח החדש יש יותר הגבלות על עישון במקומות ציבוריים.

על פי הצעת החוק ייאסר העישון באצטדיוני ספורט, למעט במקומות שהוקצו למטרה זו על ידי הנהלת האצטדיון, אם הוקצו; שני אזורים נפרדים של מושבים שמספרם לא יעלה על רבע ממספר המושבים באצטדיון כולו וחדר נפרד לחלוטין, ששטחו לא יעלה על רבע מהשטח שהוקצה לציבור להמתנה בהפסקות. מי שיעשן במקום אסור באצטדיון צפוי להיקנס ב-1,000 שקלים ואם יוגש נגדו כתב אישום עשוי הקנס המקסימלי יכול להגיע ל-14,400 שקלים. בעלי אצטדיונים שבתחומם יתבצע עישון ייקנסו ב-75,300 שקלים. הרשויות המקומיות שבתחומן נמצאים האצטדיונים הן שיפקחו על האיסור.

"מטרתה של הצעת חוק זו היא למנוע סבל מצד הצופים במשחקי ספורט. החוק הקיים למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, התשמ"ג1983, איננו אוסר על עישון ביציעי מגרשי ספורט, על אף העובדה שיש בכך כדי לגרום לסבל רב מצד השוהים במגרשים", נכתב בדברי ההסבר לחוק. "על כן, מוצע לאסור עישון גם במקומות אלו ובכך למנוע עישון פסיבי, הפוגע בבריאות של הצופים הנמצאים במקומות אלו."

יוזמת החוק ח"כ עדי קול (יש עתיד) סיפרה כי "ההצעה נולדה בעקבות פנייה של נער שביקש ללכת לכדורגל מבלי להסריח מסיגריות". ח"כ קול הוסיפה בחיוך "אין עישון במגרשים ברחבי העולם ואם לא יעשנו בישראל כפי שלא מעשנים במונדיאל, אולי גם רמת הכדורגל תהיה כמו במונדיאל".

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ טלפוני לגמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום