אוהבים נקניקיות? הלב פחות

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי בשר מעובד מעלה את הסיכון לאי ספיקת לב ולמוות. האם יש הבדל בין צריכת בשר אדום, בשר מעובד ואחרים? נראה שכן

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הסיכון לאי ספיקת לב ולמוות עולה משמעותית עם העלייה בצריכת בשר אדום ומעובד, דוגמת נקניקיות וחזיר. כך עולה ממחקר חדש משוודיה שפורסם לאחרונה בכתב העת Circulation: Heart Failure.

בסקירה הנוכחית השתתפו כ-37 אלף משתתפים בגילאי 45-79 שנים, ללא היסטוריה של מחלות לב בתחילת המחקר, שהיו במעקב למשך מעקב ממוצע של קרוב ל-12 שנים. רוב הנבדקים צרכו את הבשר בכמות נמוכה עד בינונית.

החוקרים מדווחים על עלייה בהיקף של 8% ו-38% בהתאמה, בסיכון להופעה אי ספיקת לב ותמותה עקב אי ספיקת לב עם כל עלייה של 50 גרם בצריכה יומית של בשר מעובד. המגמות היו דומות עם סך צריכת בשר אדום, אך העלייה בסיכון הייתה הרבה פחות משמעותית, בעיקר בכל הנוגע לאירועי אי ספיקת לב. חשוב מכך, לא תוארו מגמות משמעותיות בסיכון עם צריכת בשר אדום לא מעובד, דוגמת בקר או עגל. כמו כן הסיכון המוגבר לא היה תלוי בגורמי סיכון אחרים למחלות לב וכלי דם, היסטוריה של אוטם שריר הלב, צריכת קלוריות וצריכת דגנים מלאים, פירות, ירקות ודגים.

ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים להערכת הקשר בין צריכת בשר אדום ומעובד לסיכון למחלות לב וכלי דם ומחלות ממאירות, ומספקים עדויות נוספות התומכות בהמלצה להגביל את צריכת בשר אדום ומעובד.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי אי ספיקת לב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום