קרדיולוגיה: חידושים הנוגעים ללב

(0)
לדרג

לראשונה בישראל: חליפה המתמגנטת אל הרופא המצנתר, וכן בלון מיוחד שעוזר לרופאים להתמודד בזמן צנתור עם עורקים צרים במיוחד ומפותלים. צרכנות רפואיות

מאת: מערכת zap doctors

צנתור בשידור חי; חליפה חדשה, המתמגנטת אל הרופא המצנתר, ובלון פטנט מתקדם, ה"עוקף" את התמודדות הרופאים עם עורקים צרים במיוחד ומפותלים - אלו החידושים שהוצגו לאחרונה בכנס בנושא קרדיולוגיה שנערך לאחרונה בבית חולים רמב"ם.

פרופ' אריאל רוגין, מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית ברמב"ם חשף את השימוש שנעשה לראשונה בישראל בחליפת "Zero Gravity". החליפה, שנעשה בה שימוש נרחב בעולם הפעולות האלקטרו-פיזיולוגיות, מורכבת משני חלקים, כאשר הרופא המצנתר לובש אפוד שבמרכזו קיים מגנט. האפוד, משקלו ככל בגד אחר, מותיר את פלג הגוף העליון ללא משקלה של החליפה ה"מסורתית". בזמן שהרופא עומד בעמדת הניתוח, הוא מתמגנט לחליפה התלויה באמצעות זרוע טלסקופית, שעוקבת אחריו ומאפשרת לו טווח תנועה גדול, תוך הגנה גבוהה במיוחד על הראש ומסת הגוף שלו, לכל אורך זמן עבודתו הממושך.

חידוש נוסף וראשון מסוגו בישראל שהוצג בכנס הוא בלון חדש המאפשר לרופא המטפל להתמודד עם מטופלים בעלי היצרות עורקים קשה ו"פיתולים" סבוכים, המונעים את השימוש בשיטות הרווחות כיום לצורכי צנתור. השימוש הראשון בישראל בבלון הצנתור החדש מסוג NC, הודגם בשידור חי על ידי פרופ' רפי ביאר, מנהל המרכז הרפואי, וד"ר איתן אברג'יל, בכיר ביחידה לקרדיולוגיה פולשנית. שימוש דומה בבלון החדיש בוצע רק בשתי השתלות נוספות בעולם. ייחודו של הבלון מסוג NC, נעוץ ביכולתו להפחית את החשש לקרע עורקי במקרה של קיים לחץ גבוה והוא מיועד לעמוד בלחצים גבוהים של העורק מבלי להביא להרחבתו מעבר למה שצריך ובכך למעשה נמנעים סיבוכים בדמות קרע בעורק ודומיו.

כנס "אופקים בקרדיולוגיה התערבותית" ה-18 איגד את בכירי הרופאים והמומחים מתחום הקרדיולוגיה בארץ. בין היתר קהל המשתתפים צפה בפעולות רפואיות אשר בוצעו בשידור חי ושודרו היישר אל אולם הכנסים.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום