פוריות: הפסקת שיווק איקקלומין

(0)
לדרג

טבע דיווחה כי התרופה הנפוצה לעידוד ביוץ יורדת מהמדפים בשל בעיות בייצורה, וכך גם התחליף - סרופן. קופות החולים נערכות לייבא את התרופה למי שזקוקה לה

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הודיע אתמול (א') על הפסקת שיווק של התכשיר Ikaclomin (איקקלומין), המשמש בין היתר לבעיות פוריות. במקומו ייבאו קופות החולים תרופה גנרית זהה.

איקקלומין נמצאת בשימוש מעל חמישים שנה, והיא פועלת על ידי חסימת הקולטנים לאסטרוגנים בבלוטת יתרת המוח, דבר המעודד הפרשת הורמון FSH, שיוצר גירוי בשחלות לגיוס זקיקים. במילים אחרות איקקלומין מגביר את התהליכים הטבעיים שמובילים לביוץ, ועל כן ניתן לטיפול באי ספיקת שחלות לנשים שאינן מבייצות באופן תקין, ויכול להוות פתרון לבעיות פוריות.

בינואר השנה הודיעה חברת טבע על הפסקת שיווק מיידית של התכשיר, עקב בעיות תפעוליות הקשורות בייצורו. בעקבות פניית אגף הרוקחות במשרד הבריאות, ועל מנת שלא ייווצר מחסור בתכשיר זה עד למציאת תחליף ראוי, דאגה חברת טבע לספק לשוק הישראלי חלופה זהה לתכשיר (Serophene) מהמלאי שהיה ברשותה אשר מיוצרת אף היא במפעלי טבע ויועדה במקור לייצוא. אלא שכעת אין ביכולתה של חברת טבע לספק לצרכנים את התכשיר איקקלומין או החלופה שלו Serophene.

לפי הודעת משרד הבריאות, קופות החולים בישראל נערכו לפיכך לייבא חלופות לתכשיר על מנת לספק את צורכי המטופלות. התכשיר יינתן בבתי המרקחת של קופות החולים. אגף הרוקחות במשרד הבריאות ימשיך לעקוב ויודיע על חזרת התכשיר לשיווק עם הסדרת ייצורו בחברת טבע.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי פוריות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום