חוק ההזנה: מקיצוני למידתי

(0)
לדרג

הסתייגויות שהתקבלו בכנסת יאפשרו לרופא לסרב לבצע הזנה בכפייה, יחייבו להציג את עמדת שובת ברעב בבימ"ש, ויהפכו את הפרקטיקה לאפשרית רק בעת סיכון חיים

מאת: מערכת zap doctors

לא להכריח רופא לבצע הזנה בכפייה, להסביר לאסיר את ההשלכות ולתת לו להביע דעתו בפני שופט; אלו הן חלק מההסתייגויות שהתקבלו אמש (ג') בוועדת הפנים של הכנסת, בתום דיון הסוער על התיקון לחוק בתי הסוהר (חוק ההזנה).

ביוזמת ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) שונה החוק והוכנסו ההסתייגויות רבות, בהן השוואת החוק לחוק זכויות החולה - כאשר ההתערבות תהיה מותרת כשיש סכנת חיים ולא במצב המוגדר רק כסכנה לבריאות.

לפני מתן אישור להליך מסוג זה, אסיר יוכל להביע את דעתו בפני שופט ולהציג את סיבת המחאה ומטרות השביתה. גם הייעוץ המשפטי לממשלה יבחן כל מקרה ויגיש חוות דעת לבית המשפט. לפני שפונים לבית המשפט יצטרכו הנוגעים בדבר להסביר לאסיר את התהליך והשלכות.

עוד נקבע כי רופא לא יהיה חייב לבצע טיפול רפואי בניגוד לרצונו ודעתו האישית. כמו כן לא כל מטפל יוכל להעניק את הטיפול, אלא רק מטפל לפי חוק זכויות החולה שזה תחום עיסוקו.

ח"כ יפעת קריב: "אני שמחה שהצלחתי יחד עם חברי לסיעה, לעצור את חקיקת הבזק ואת העברת החוק בשעה וחצי, הליך לא ראוי במדינה דמוקרטית. בימים האחרונים ערכנו דיונים מעמיקים עם גורמי מקצוע ונציגי הוועדה, בהם הצגתי את הסתיגותי. החוק הופך למידתי, ראוי ויתאפשר רק במצבי קיצון. אמשיך להיאבק על זכויות אדם ולהיות שומרת הסף של הדמוקרטיה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום