מורינגה משמידה תאי סרטניים

(1)
לדרג

מחקר ישראלי: צמח המורינגה גורם לתמותת תאי סרטן לבלב ומגביר את הרגישות לטיפול כימותרפי. מומחה: נערכים למחקר קליני, מקווים להשתמש בצמח כבטיפול משלים

מאת: מערכת zap doctors

צמח המורינגה גורם לתמותת תאי סרטן הלבלב, כך לפי מחקר מעבדה שנערך במרכז הרפואי תל-אביב. כעת יבדקו החוקרים אם יוכיח את עצמו בשלב המחקר הקליני על מנת להשתמש בו כטיפול משלים לחולי סרטן.

במסגרת הניסוי נבדקה השפעת הצמח נבדקה על מספר שורות תאים סרטניים ממקור של הלבלב, ובכולם נמצא כי הצמח מעכב את התפתחות התאים באופן תלוי מינון. בהמשך הניסוי התגלה שהצמח גורם באופן משמעותי למוות תאי מתוכנת, ומגביר את הרגישות של תאי סרטן לבלב לטיפול כימותרפי. כמו כן נמצא כי הצמח מעכב חלבונים מסוג NF-kB להם תפקיד מרכזי בקשר בין התהליך הדלקתי לממאיר, ובעמידות תאי הסרטן לטיפולים כימותרפיים.

צמח המורינגה משמש ברפואה המסורתית למגוון מחלות בהן דלקות חיצוניות ודלקות ופנימיות. הוא גדל באזור הערבה, באדמה עשירה במינרלים, מה שמקנה לו תכונות משופרות ובהם ערכים גבוהים של ברזל (פי 3 מתרד פר גרם חומר), סידן (פי 4 מחלב), ויטמין A (פי 4 מגזר), אשלגן (פי 3 מבננה), ויטמין E (פי 3 משקדים).

המרכז לרפואה משלימה-משולבת למטופלים אונקולוגיים במרכז הרפואי מפעיל מעבדה ייעודית החוקרת את יעילות השילוב של צמחי מרפא עם טיפולי הקרינה והכימותרפיה וזאת על מנת להפחית את תופעות הלוואי ו/או להגביר את יעילות של הטיפול הקיים. השילוב של צמחי רפואה יחד עם טיפול כימי או קרינתי הוא אחד מכיווני המחקר הנבדקים בעולם ליצירת טיפולים בטוחים ויעילים יותר נגד הסרטן.

לדברי ד"ר שחר לב-ארי, מנהל המרכז: "המחקר שבוצע הינו ברמה מעבדתית בלבד וכעת אנו נערכים לביצוע מחקר קליני בבני אדם כדי לדעת האם הצמח אכן יעיל כתוספת לטיפול משלים. חשוב לזכור כי נטילה לא מבוקרת של תוספי מזון וצמחי הרפואה, בלא מחקר מדעי מספק והתייעצות ברופא המטפל, יכולה להוביל לפגיעה אפשרית ביעילות הטיפולים הכימותרפיים או טיפולי הקרינה".

ממצאי המחקר הוצגו בכנסים מדעיים בישראל ובעולם ופורסמו בכתב העת המדעי BioMed Central CAM. ערב בריאות בנושא גידולי לבלב, יתקיים במרכז הרפואי תל-אביב באחד ביולי. לפרטים נוספים - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי סרטן הלבלב וסרקומה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום