אושר: אין לעשן במגרשי ספורט

(0)
לדרג

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתגביל מאוד את העישון באצטדיונים. העובר על החוק צפוי לקנס של יותר מ-14 אלף שקלים

מאת: מערכת zap doctors

התקדמות בחקיקה לאיסור עישון במתקני ספורט. הצעת חוק לפיה ייאסר העישון ברוב שטחם של מתקני הספורט, אושרה היום (ב') פה אחד לקריאה שנייה ושלישית על ידי ועדת הבריאות של הכנסת. מי שעובר על החוק, ייקנס באלפי שקלים, כך גם מפעילי המקום.

לפי הצעת החוק של ח"כ עדי קול (יש עתיד) ואחרים, מי שיעשן במקום אסור באצטדיון צפוי להיקנס ב-14,400 שקלים. בעלי אצטדיונים שבתחומן יתבצע עישון ייקנסו ב-75,300 שקלים. הרשויות המקומיות שבתחומן נמצאים האצטדיונים הן שיפקחו על האיסור.

הצעת החוק קובעת כי יהיה אסור לעשן בכל מתחם המתקן, למעט שני אזורים נפרדים של מושבים שהוקצו לעישון בידי הנהלת המתקן וחדר עישון בזמן הפסקות בלבד. בכל מקרה מספר המושבים המוקצים לעישון אלה לא יעלה על 25% ממספר המושבים במתקן כולו, ושטח חדר העישון לא יעלה על 25% מהשטח שהוקצה לציבור להמתנה בהפסקות. החדר יכלול סידורי אוורור תקינים, כדי שהעשן לא יגרום למטרד בחלקים אחרים של האצטדיון.

ח"כ קול אמרה בדיון: "עישון וספורט לא הולכים ביחד. ילדים ומבוגרים שמגיעים ליהנות ממשחק כדורגל לא צריכים לסבול מעשן הסיגריות המחניק והמזהם. לפני שנים היו משוכנעים שלא ניתן יהיה לאכוף את חוק איסור העישון במטוסים ובפאבים, ותראו איפה אנחנו היום".

"הייתי באצטדיוני הכדורגל הגדולים בעולם", אמר יו"ר הוועדה ח"כ כץ (הליכוד ביתנו), "המבקרים לא מעשנים שם. אף שהוצאת אגרסיות היא חלק בלתי נפרד מחוויית הכדורגל, יש מקום להתחשב בכלל האוהדים".

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ טלפוני לגמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום