פעוטה מסוריה טופלה ברמב"ם

(0)
לדרג

פותחים את הלב: בת 3 שסבלה ממום לבבי הגיעה במצב קשה לביה"ח. היא צונתרה, נותחה, ואחרי חודשיים שבה לביתה. הרופא המנתח: מקווה שיאפשרו לה חיים רגילים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בין מאות הפצועים הסורים המגיעים לטיפול רפואי בבתי החולים בישראל, קיימים מקרים הומניטריים בודדים שאינם קשורים באופן ישיר אל שטחי הלחימה שמעבר לגבול. א', פעוטה כבת שלוש, הגיעה לפני כחודשיים אל הקריה הרפואית רמב"ם, יחד עם סבתה, כשהקטנה סובלת ממום לבבי מולד המכונה "מום לב כחלוני", שנקרא כך משום שהוא גורם לירידה ברמות ההמוגלובין המחומצן, ולכן אלו הסובלים ממנו מקבלים צבע כחלחל.

עם הגעתה לבית החולים, עברה הפעוטה צנתור, ולאחר שהתאוששה, כמה ימים אחרי, נותחה במשך שלוש שעות על מנת לתקן את המום המורכב. ד"ר צבי אדלר, רופא בכיר בקרדיולוגית ילדים ובמחלקת ניתוח לב ברמב"ם, ופרופ' דודי משעלי, מנהל המחלקה לכירורגיית לב ילדים בבית חולים ספרא לילדים, שמנתח גם ברמב"ם, ביצעו סגירה של הפגם הממוקם במחיצה שבין חדרי הלב של הפעוטה. לאחר מכן השתילו הרופאים שתל משולב, שכלל צינור סינטטי ומסתם תותב ביולוגי, אשר באו לחפות על הפונקציות החסרות שבלעדיהם א' נולדה. אולם, כאן עדיין לא הסתיים המאבק על חייה של א'.

מפאת גילה ומצבה הרפואי המורכב, א' הקטנה אושפזה מיד לאחר הניתוח ביחידה לטיפול נמרץ ילדים ברמב"ם. במשך שבועות, נאבקו רופאי היחידה על חייה של הפעוטה, שהתקשתה להתאושש מהניתוח המורכב שעברה. במהלך האשפוז, ביצעו רופאי רמב"ם טיפולים נוספים בלבה של א', במטרה לנסות ולייצב אותה. לבסוף, בתום שבועות מורטי עצבים, התאוששה הפעוטה והועברה למחלקת ילדים להמשך השגחה וטיפול.

לפני מספר ימים, במקביל לחנוכת בית החולים רות רפפורט לילדים ברמב"ם, חנכה גם א' פרק חדש בחייה, והשתחררה מבית החולים כשהיא חשה בטוב.

לדברי ד"ר אדלר, "בעוד כמה שנים, א' תזדקק לניתוח חוזר כדי להחליף את השתל שהכנסנו לליבה, כיוון שהוא מתבלה עם הזמן ולא גדל איתה. מבחינה רפואית, אנחנו צופים לה ילדות טובה וחיים רגילים. נקווה שהסביבה שבה היא חיה תאפשר את זה".

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום