יותר מדי ספורט זה לא בריא

(0)
לדרג

מחקר שנערך בשוודיה מצא כי גברים בני 30 שהתאמנו מעל 5 שעות בשבוע היו בסיכון גדול יותר למחלות לב וכלי הדם מאוחר יותר. כמה כדאי להתאמן?

מאת: מערכת zap doctors

עודף פעילות גופנית עלול להיות מסוכן לבריאות, כמעט כמו אורח חיים לא פעיל. שני מחקרים חדשים שהוצגו לאחרונה בכנס של APS, איגוד הכאב האמריקאי, הראו כי יש סכנה לבריאות גם בפעילות גופנית מופרזת.

במחקר הראשון דיווחו חוקרים משוודיה כי בגברים בשנות השלושים לחייהם שהתעמלו יותר מחמש שעות בשבוע תועד סיכון מוגבר משמעותית להתפתחות פרפור פרוזדורים בגיל מאוחר יותר, בהשוואה למי שהתעמלו פחות. במחקר זה שכלל 44 אלף משתתפים, נמצאה עלייה יחסית של 19% בסיכון להתפתחות פרפור פרוזדורים אצל מי שהתאמן מעל 5 שעות בגיל 30, בהשוואה לגברים שהתעמלו פחות משעה בשבוע. הסיכון נותר על כנו ללא קשר לשאלה אם המשיכו להתעמל או לאו. למעשה, בגברים שהתעמלו למעלה מחמש שעות בשבוע בגיל 30, אך לאחר מכן הפסיקו להתעמל, נרשמה עלייה של 49% בסיכון להתפתחות פרפור פרוזדורים, בהשוואה לגברים שהתעמלו פחות בגיל 30 והפסיקו לעסוק בפעילות גופנית.

במחקר השני, שנערך בגרמניה וכלל אלף גברים, נמצא כי פעילות גופנית מאומצת מלווה בסיכון מוגבר לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם. החוקרים הסבירו כי הממצאים מעידים על קשר בצורת האות J בין פעילות גופנית לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם. כך למשל מי שאינם פעילים כלל ובחולים העוסקים בפעילות גופנית מדי יום תועד סיכון מוגבר לתמותה, בהשוואה לקבוצת המשתתפים שעסקו בפעילות גופנית 2-4 פעמים בשבוע. עם זאת עדיין הסיכון הכי גבוה תועד בקרב מי שאינם עוסקים בפעילות גופנית כלל.

לדברי החוקרים, חשוב להדגיש את ההשפעה החיובית של פעילות גופנית. חוסר פעילות גופנית עם אורח חיים יושבני הינו בעיה בריאותית גדולה יותר באוכלוסיה הכללית, בהשוואה לעודף פעילות גופנית. עם זאת, פעילות גופנית אינטנסיבית בתדירות גבוהה עשויה להשפיע לרעה על הבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות וכושר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום