ניתוח עפעפיים - מהו הניתוח שמשפר את המראה?

(0)
לדרג

מראה עפעפיים נפול גורם לנו להיראות מבוגרים יותר. מהו ניתוח הרמת עפעפיים, והאם לשלב גם הרמת גבה? איך מטפלים ב"שקיות" השחורות מתחת לעיניים?

רופא מנתח פלסטי
03-7678008

עוד בנושא: רפואה אסתטית

תהליך ההזדקנות הטבעי של עור הפנים כרוך במספר תופעות, אשר אחת הבולטות שבהן היא צניחה של העפעפיים, המתרחשת בדרך כלל אצל אנשים בעלי רגישות גנטית לתופעה, מגיל 40 ואילך, או אצל שאר האוכלוסייה מגיל 60 ואילך. מתופעה זו סובלים נשים וגברים כאחד.

כיצד ניתן לפתור את המראה הנפול של העיניים והעפעפיים, ולהביא ליצירת מראה רענן וצעיר יותר? ד"ר מנו רובינפור, כירורג פלסטי, משיב לשאלותינו.

ניתוח הרמת עפעפיים (אילוסטרציה)
ניתוח הרמת עפעפיים (אילוסטרציה)

מה גורם לצניחת עפעפיים?

"צניחת עפעפיים נגרמת על ידי כך שהגבות, עם ההזדקנות, ונוכח כוחה של הגרביטציה, מתחילות 'ליפול' לכיוון העיניים, מה שיוצר עודף עור בחלק העליון של העפעף. לכן, במקרים רבים, הפתרון שמציעה הרפואה האסתטית הוא ניתוח משולב הכולל הרמת גבה וכן פינוי עודפי העור שבעפעף העליון. ניתוח זה מתאים לכל אחד שסובל מבעיה זו, ומעוניין לשפר את המראה החיצוני והחשוב כל כך של פניו".

כיצד מתבצע ניתוח הרמת עפעפיים?

"כאמור, כ-80 אחוזים מהניתוחים הללו משולבים עם הרמת גבה. ניתן להרים שליש מהגבה בלבד, כדי לא לייצר מראה מתוח מדי, ולשמור על ארשת טבעית של הפנים. ההרמה היא בדרך כלל בצד הקיצוני ביותר של הגבה, כלפי מעלה. ישנה גם הרמת נפח, שכיום אינה פופולרית, כי החתך שלה מתבצע קרוב לקו השיער של הגבה, ולעתים קרובות משאירה צלקות.

מאז שחומר הבוטוקס נכנס לשימוש שכיח בתחום האסתטי, אם רוצים להשיג נפח באזור הפנים, משתמשים בו - ובגבות עצמן מטפלים באופן מינימלי בזמן הניתוח. כדי לשפר את מראה העפעפיים, מסלקים מהן באופן עדין את עודפי העור ומחברים אותם מחדש באופן מתוח יותר, שאינו נפול בכלל".

כמה זמן נמשך הניתוח? מה משך ההחלמה ממנו?

"הניתוח כולו, בין אם הוא כולל הרמת גבה חלקית, ובין אם מדובר על סילוק עודפי עור מאזור העפעפיים בלבד, אורך כשעה בסך הכל. ניתוח זה יכול להתבצע תחת טשטוש, הרדמה כללית או מקומית, לבחירת הלקוח ועל פי רצונו. ההחלמה מהניתוח מאוד פשוטה. באותו יום ניתן לחזור הביתה, והניתוח עצמו אינו כולל אשפוז. ניתן לפתוח את העיניים מיד לאחר הניתוח. כמובן שעלולים להיות שטפי דם קלים באזור התפרים, אך ניתן לטשטש אותם על ידי מייקאפ.

שטפי הדם עוברים תוך ימים אחדים, וגם התפרים עצמם מוצאים מהעפעפיים לאחר כחמישה ימים. סיבוכים בניתוח שכזה, וכן סיבוכים מכורח ההרדמה הכללית, במידה וזו התבצעה, נחשבים לנדירים מאוד, מכיוון שהניתוח מתבצע באופן ידני".

"בעבר היו ניסיונות לבצע את ניתוחי הרמת הגבה ותיקון העפעפיים על ידי קרני לייזר, בדומה לניתוחים פלסטיים מתקדמים אחרים. אך באזור העפעפיים עניין זה לא צלח, שכן הלייזר השאיר צלקות לא מעטות על העור העדין שנמצא באזור זה, וההחלמה מקרן הלייזר הייתה הרבה יותר ארוכה ומסובכת. לכן, כיום לא משתמשים בלייזר לטובת שיפור מראה העפעפיים".

האם יש לחזור על ניתוח הרמת עפעפיים כדי לשמר את התוצאה שלו?

"לגבי השאלה כמה זמן 'מחזיק' הניתוח, הדעות ברפואה האסתטית חלוקות. בדרך כלל הרמת גבה מחזיקה בסביבות עשור, כאשר לאחר מכן היא מתחילה ליפול בחזרה - אך עדיין לא חוזרת למיקום המקורי שלה, לפני הניתוח. ניתוח עודפי עור באזור העפעפיים יכול להחזיק כשנתיים, ואז יש לשוב ולחזור על הפעולה הכירורגית כדי לשמר את התוצאה".

כיצד ניתן לשפר את מראה העפעף התחתון?

"ניתוח באזור העפעף התחתון הוא ניתוח מורכב ומסובך יותר מבעליון, ולכן על הרופא המנתח להיות מיומן ובעל ניסיון רב בתחום ניתוחי זה. שקיות השומן שמהוות את ה'עיגולים השחורים' שמתחת לעיניים שלנו, מסמנות תמיד מראה עייף וזקן. עור עדין זה ממהר להתקמט, גם בקרב אנשים יחסית צעירים, ושדרוג המראה שלו משדרג מיידית את מראה הפנים בכללותם".

"יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי קמטים בחלק זה של הפנים אינם אינדיקציה טובה מספיק לביצוע הניתוח. בניתוח שכזה מסלקים את עודפי השומן באזור, ומפנים אותם לחללים הריקים שבאזור העצמות, כדי לא ליצור מראה פנים 'שקוע' מדי. כך, המראה הישנוני והעייף מתחלף במראה רענן ומתוח יותר. במידה ואין עודפי עור רציניים באזור העפעף התחתון, לא מומלץ להיכנס לניתוח זה".

בואו לדבר על זה בפורום מתיחת פנים, מילוי קמטים וניתוחי חזה.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום