סמי הפיצוציות מותרים לשימוש?

(0)
לדרג

בדיון בוועדה למלחמה בסמים ואלכוהול התברר - סמי הפיצוץ אסורים בחוק למכירה, אך לא לשימוש ואחזקה; והתופעה החדשה - המסת תרופות באצטון

מאת: מערכת zap doctors

פירצה בחוק? מתברר שלפי החוק הקיים אסור לסחור בסמי פיצוציות, אך אינם אסורים למטרות אחזקה ושימוש. כך גילו להפתעתם חברי הכנסת שהשתתפו בדיון לקראת החופש הגדול בוועדה למאבק בנגעי סמים ואלכוהול.

בדיון הוצגו גם נתוני השימוש בקרב בני הנוער; נציגי משרד החינוך ציינו כי לראשונה יוצא המשרד עם תוכנית מקיפה ליצירת מסגרת לבני הנוער בקיץ, שתשלב פנאי ומעורבות חברתית. הנחת היסוד היא כי תלמידים הנמצאים בחופשה במסגרת ייחשפו פחות לסמים, אלכוהול ופשיעה.

רב פקד סוני הינגר, קצין נוער במשטרת ישראל, ציין כי המשטרה נערכת אף היא למעשי עבריינות בחופש הגדול. לדבריו, במקומות המועדים לפורענות המשטרה "תגביר חיכוך" על מנת למנוע פשיעה. לדבריו, יחידות עילית במשטרה עוסקות במניעת סחר של סמי פיצוציות.

ד"ר מיקי אריאלי, מנהל היחידה למאבק בפשע הפרמצבטי, במשרד הבריאות, סיפר על תופעה חדשה ומדאיגה אצטון שלתוכו מומסים תרופות אנטי-דיכאוניות (שלהן תופעות לוואי) יחד עם סמי פיצוציות. הוא הביע את דאגתו לא רק מהסמים אלא גם שהממס, אצטון, הוא רעיל.

אהוד אורטל, בכיר במטה למניעת הברחת סמים במכס, אמר כי לפני הקיץ יש חיזוק של פעילות המכס, בדגש על סמי פיצוציות וסמי אונס, וכי בכל יום נתפס קילוגרם של חומרים חשודים. תמי חצ'ואל, מתאמת המאבק בסמים בנהריה, העירה כי בחיפה 70% מבני הנוער המגיעים לטיפול הרשות למלחמה בסמים, מכורים לסמי פיצוציות.

בסיכום הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ מוחמד ברכה, כי חסרה לו מעורבות התלמידים באופן אינטנסיבי בתוכניות שמיוצרות עבור הנוער. הוא הציע כי בכל גוף המפתח תכניות עבור הנוער יהיו תלמידים שיבחנו את התאמת התוכנית לבני נוער.

עוד אמר כי הוועדה תבחן את האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה לאסור בחוק אחזקה ושימוש בסמי פיצוציות.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום