הממשלה אישרה: פונדקאות לכל

(0)
לדרג

למרות ההתנגדויות, המהפכה בפונדקאות עולה שלב. שרת הבריאות: "התחושה היא שהביציות הפשירו, וכעת נתכונן ליצירת התינוק וללידתו בכנסת"

מאת: ~~מערכת Zap Doctors~~

הממשלה אישרה אתמול (א') את טיוטת חוק ההסכמים לנשיאת עוברים (הצעת חוק הפונדקאות), חרף התנגדות הבת היהודי. הצעת החוק הוקפאה מזה חודשים לאחר ערר של שר השיכון, אורי אריאל, חבר ועדת שרים לחקיקה. כעת תועבר הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

שרת הבריאות, יעל גרמן, יוזמת החוק לא הסתירה את שביעות רצונה מההתקדמות, שאמורה לאפשר גם לזוגות חד מיניים להיעזר בשירותי פונדקאות: "התחושה היא שהביציות הפשירו, וכעת נתכונן ליצירת התינוק וללידתו בכנסת. כעת כשהחוק יצא מההקפאה, אנו מתכוונים להניע אותו במהירות כדי להביא לשיוויון המיוחל בחברה הישראלית. הבטחנו וקיימנו. זהו יום בשורה", אמרה.

לדבריה, הצעת החוק מאזנת בין הרצון והזכות של כל אחד ואחת להיות הורה, לבין השמירה על הפונדקאית וזכויותיה. הצעת החוק מתייחסת להליך הפונדקאות בישראל ולהליך הפונדקאות בחו"ל. בין חידושיה, הרחבת הגישה לשירותי הפונדקאות בתשלום גם לנשים יחידניות (שמעוניינות להפוך לאמהות חד הוריות), וגם לגברים יחידנים, (ולא רק לזוגות 'איש ואשה' כפי שהיה בחוק שהיה קיים קודם לכן).

בנוסף, נעשה מאמץ לחזק את מנגנוני השמירה על זכויות הפונדקאית, באמצעים כגון קביעת הסדר למתן ליווי ותמיכה לפונדקאית עד לתום התהליך.

בואו לדבר על זה בפורום פונדקאות בדוקטורס

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום