תביעה: רשלנות בטיפולי פוריות

(0)
לדרג

הורים לשלישיית פגים, שנותרו נכים, תובעים את קופ"ח מאוחדת, משרד הבריאות ובי"ח ברזילי, בטענה שלא הוצעה האופציה לדלל עוברים בזמן טיפולי הפוריות

מאת: מערכת zap doctors

בני זוג מאשקלון תובעים את בית חולים "ברזילי", קופת חולים מאוחדת ומשרד הבריאות בסך 2.5 מיליון שקלים, בגין רשלנות לכאורה בזמן טיפולי הפוריות שעברה האשה. לפי התביעה, לבני הזוג נולדה שלישיית פגים שנותרו נכים, ולא הוסבר להם בשום שלב על אפשרות לדילול עוברים.

לפי התביעה, שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עו"ד תומר בכר, האשה עברה בשנת 1999 טיפולי הפריה בבית החולים "ברזילי" באשקלון, ונכנסה להריון מרובה עוברים. החל מהשבוע השביעי להריונה החלה לסבול האשה מהקאות ודימומים רבים. בתביעה נטען עוד כי בשבוע 24 בוצעה, בהמלצת הרופאים, בדיקת אקו לב-עובר, שהעלתה הדמיה מאוד קשה של שלושת העוברים, וכשלושה שבועות לאחר מכן, כל העוברים נולדו כפגים בשבוע ה-27 להריון. כיום כל הילדים סובלים מבעיות פיזיות ונפשיות, וכן הוכרו כבעלי שיעור נכות של 100% על ידי המוסד לביטוח לאומי.

לדברי פרופ' אמנון דויד, מומחה ליילוד ולגניקולוגיה, שחוות דעתו צורפה לתביעה, בין הסיבוכים הנפוצים שמהם סבלו היילודים נמצאות הפרעות נשימתיות חמורות שהצריכו הנשמה מלאכותית, הפרעות לבביות, הפרעות מטבוליות, זיהומים וצורך בטיפול אנטיביוטי רחב, וכן הפרעות מוחיות.

עוד נטען בחוות הדעת כי הריון שלישייה ידוע כהריון בסיכון רב, המסתיים בסבירות גבוהה בפגות, הגוררת עימה פעמים רבות בעיות בריאותיות חמורות. לדברי פרופ' דויד, בשום שלב במהלך ההריון הקשה שעברה האישה, לא הוצע לה על ידי הרופאים לעבור הפחתת עוברים, שהיא אמצעי שכיח ואפקטיבי לשמירה על בריאותם של העוברים והתפתחותם התקינה.

"בניגוד לרפואה הסבירה והמקובלת באותן שנים וגם כיום, לא הציע הצוות הרפואי את האפשרות של הפחתת עובר או שניים מתוך השלישייה, במטרה למנוע את הסיבוכים המשמעותיים הטמונים בהריון מרובה עוברים", מסכם המומחה. עוד הוא קובע כי "הצוות הרפואי התרשל, במתן הטיפול הרפואי לאם - החל בטיפולי הפוריות בבית החולים 'ברזילי', דרך ביקוריה ואשפוזיה שם, ועד לטיפולים שניתנו לה במסגרת קופת החולים, במהלך ובמעקב ההריון".

מבית חולים ברזילי נמסר בתגובה: "התביעה נגד בית החולים וקופת החולים המבטחת את בני הזוג מוכרת לנו ונמצאת בדיון מקצועי משפטי".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - רשלנות רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום