בעיות נשימה: חדר מלח ניסיתם?

(0)
לדרג

בין אם בעיות הנשימה שלכם נובעות מדלקת, מאסתמה או מאלרגיה עונתית, לטענת הרפואה האלטרנטיבית שאיפה של אוויר בעל ריכוז גבוה של מלח יכולה להקל על המצב

מאת: מערכת zap doctors

טיפול בחדרי מלח מציע סיוע והקלה משמעותית במקרה של בעיות נשימה שונות ומגוונות. חדר מלח הוא חלל טבעי ונקי מאלרגנים, שבנוי מ-20 טון לבני מלח ומדמה את התנאים שקיימים במערות המלח באירופה. המלח שנספג בריאות מסייע לדילול הליחה בגוף ולפליטתה מהגוף בקלות, וכן להרחבת דרכי הנשימה - ומכאן להקלה בהליך הנשימה.

"חדרי מלח מתאימים לתינוקות מגיל ארבעה חודשים ועד למבוגרים בכל גיל", אומרת ד"ר פאיה ספקטור, מומחית לרפואה סינית ולנטורופתיה ומטפלת נשימתית. "המלח שממנו עשוי החדר מיובא ממכרות מלח במזרח אירופה. ריכוז המלח באוויר החדר הוא 97.8%, והטיפול מתבצע באופן פאסיבי פשוט נושמים את האוויר. כל טיפול אורך שעה, פעמיים בשבוע, ולאוויר הספציפי הזה, שנשמר בטמפרטורה של 20-23 מעלות, יש יכולת לרפא בעיות נשימה".

בעיות נשימה (אילוסטרציה)
בעיות נשימה (אילוסטרציה)

למי מיועד הטיפול בחדרי מלח?

"הטיפול מיועד לילדים ולבוגרים שסובלים ממחלת האסתמה, מבעיות נשימה, מברונכיט כרונית, מבעיות נשימה שנובעות מאלרגיות שנפוצות במיוחד בתקופה אביבית זו בשנה - מבעיות גודש ונזלת, משיעול כרוני, מהצטברות של נוזלים באוזניים ועוד.

"הריכוז הגבוה של המלח שנשאף סופח את הנוזלים המיותרים בגוף, ואלה משתחררים לאט בכל מיני דרכים. מטופלים בחדרי מלח מזהים, למשל, ריח חריף בצואה שלהם, נוזלים וליחה שיוצאים דרך הפה ועוד, לאחר הטיפול, כהוכחה לכך שהגוף מנקה את עצמו. המלח, מבחינה אנטומית, נפלט לאוויר, ומדלל את הנתרן ואת הכלור מהגוף. אם באוויר של ים המלח, שגם לשם המליצו בעבר לחולי נשימה לנסוע לשם הבראה, יש כ-15% מלחים, בחדר מלח ישנם אחוזים גבוהים בהרבה ולכן זה גם יעיל הרבה יותר".

כמה טיפולים מומלצים בחדר מלח כדי ליצור הקלה משמעותית?

"בדרך כלל אצל ילדים הטיפול מאוד מהיר, וכולל סדרה של בין 6 ל-8 טיפולים, תלוי במצבו הבריאותי של המטופל. יש בחדר המלח מזרן פעילות עם צעצועים, וילד או תינוק יכולים לשהות בתוכו ללא כל בעיה, כי כל מה שבעצם צריך לעשות זה לנשום בחופשיות. אצל מבוגרים, וכמובן שכל מקרה הוא מקרה לגופו, מספר הטיפולים יכול להגיע ל-14 ויותר. לעתים אחרי סדרה מוצלחת של טיפולים המטופלים מגיעים לקראת החורף לסדרה קצרה נוספת של טיפולים משמרים, כדי למנוע את חזרתה של הבעיה".

איך נחשפת לתחום הטיפול באמצעות חדרי מלח?

"בעקבות עבודתי בתחום הרפואה הסינית, הנטורופתיה והדיקור, שמעתי על חדרי מלח כשבני התינוק סבל מבעיות נשימה חמורות, וכל טיפול אחר שניסיתי בעבורו לא סייע לו. ניסיתי את השיטה, ולאחר מספר די קטן של טיפולים, הפרעות הנשימה שלו חלפו כלא היו. כך שמנסיוני האישי ראיתי שהדבר הזה עובד בצורה מוצלחת, והתחלתי לטפל בו בעצמי.

באיזה בעיה, בעינייך, חדר מלח מיטיב לטפל?

"חדר מלח יעיל מאוד לטיפול בכל הבעיות שציינתי, אבל בנושא של אלרגיות, למשל, הוא עובד בצורה מאוד משכנעת, וממש מעלים את תופעות הלוואי שאנשים רבים כל כך סובלים מהן. חדר מלח יעיל גם עבור אנשים מעשנים, ומנקה את הריאות מהאוויר המזוהם שאנו נושמים על דרך קבע".

ישנם רופאים שאינם ממליצים על הטיפול בחדרי מלח, וטוענים שהוא אינו יעיל. כיצד את מתמודדת עם הטענה הזאת?

"דווקא ישנם הרבה רופאים וכן אחיות שמטופלים בחדר המלח שאותו אני מנהלת ושבו אני מטפלת, כך שבתחום הרפואה הקונבנציונלית ניתן למצוא - כמו על כל נושא - דעות לכאן ולכאן. אני חושבת שברפואה האלטרנטיבית, לוקח לשיטות הטובות זמן עד שהן חודרות. גם דיקור סיני, למשל, היה נחשב 'לא יעיל' מבחינת הרופאים במשך שנים רבות, עד שהוכח בשטח, וכיום קופות החולים אף מסבסדות אותו למטופלים שלהם".

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום