חולה מבוגר? אסור להפלות

(0)
לדרג

אושר לקריאה ראשונה: הקנס למי שמפלה בין מטופלים על סמך גילם יהיה 75 אלף שקל ומעלה. משרד הבריאות: לא הגיעו אלינו תלונות על אפליה על בסיס גיל

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה אתמול (ב') פה אחד לקריאה ראשונה הצעת חוק לפיה תיאסר אפלייה של חולה מחמת גילו.

הצעת החוק מתקנת את המצב הקיים, שבו האפלייה אסורה, אך לא נקבעו אמצעי ענישה. כעת נקבע כי העובר על חוק זה יהיה צפוי לקנס של יותר מ-75 אלף שקלים. בנוסף, הוגשו הצעות חוק המעגנות איסור אפלייה במתן שירותים ובכניסה למקומות ציבוריים ומקומות בידור.

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי), מיוזמות החוק, הדגישה בדיון כי הצעת החוק אוסרת על אפלייה פוגענית ולא חיונית, במקרים שבהם ברור לכל כי הגיל אינו מהווה פקטור.

עו"ד טל נשרי ממשרד הבריאות הביעה חשש מ"הצפה של תביעות סרק", כלשונה, והדגישה: "אלינו לא הגיעו פניות של אפליית מטופלים מחמת גיל". ח"כ רינה פרנקל (יש עתיד) שהייתה שותפה להצעת החוק, סיפרה כי היא עצמה נתקלה באפליה כזו, בעת טיפול רפואי שניתן לאמה ז"ל. "כל אדם זכאי לטיפול ויחס הוגן, ללא קשר לגילו", אמרה פרנקל.

נציג משרד הבריאות ביקש לחדד את ההבחנות שנעשות לעתים במסגרת החוק בין מטופלים בגילאים שונים: "כך לדוגמה טיפולי השיניים, לגביהם נקבע בהחלטת הממשלה והכנסת כי יינתנו חינם רק עבור ילדים".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום