זהירות, הקשר בין ויאגרה לסרטן

(0)
לדרג

מחקר אמריקאי חדש מגלה כי גברים שנטלו או נוטלים תרופה לטיפול בבעיות זקפה מסוג ויאגרה נתונים בסיכון כפול לחלות בסרטן העור מסוג מלנומה

מאת: מערכת zap doctors

האם קיים קשר בין בעיות בתפקוד המיני לסרטן העור? חוקרים ממספר אוניברסיטאות בארה"ב ביקשו לבדוק את הקשר בין השימוש בוויאגרה תרופה המיועדת לטיפול בבעיות זקפה - לבין הסיכון להתפתחות סרטן העור מסוג מלנומה.

המחקר נערך בהמשך לעדויות ממחקרים אחרים, לפיהם השימוש בתרופות מסוג מעכבי אנזים PDE5A דוגמת ויאגרה, עלול להגביר את הסיכון להתפתחות מלנומה. המחקרים השונים הראו כי שימוש בתרופות אלו הגביר את ייצור המלנין, שהוא פיגמנט שמגן על העור מפני קרינת UV, ובכך האיץ התפתחות מלנומה של העור. כמו כן, נצפה כי שימוש במעכבי אנזים PDE5A עלול להגביר את ההתפשטות של תאי מלנומה.

במחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Internal Medicine JAMA, השתתפו כ-26 אלף גברים בגילאי 40-75, שדיווחו על צריכת התרופה, וכן על סגנון חיים - משקל, הרגלי עישון ומידת ביצוע פעילות גופנית. בנוסף, נאסף מידע מפורט על מספר השומות, גוון העור וצבע השיער כשהיו בני 18, הרגלי החשיפה לשמש והיסטוריה משפחתית של מלנומה. כמן כן, החוקרים אספו מידע על אזורי מגורים בעבר ובהווה, כדי ללמוד על החשיפה לשמש.

מתוך כל המשתתפים במחקר, כ-5% דיווחו על שימוש בוויאגרה לאחרונה, ו-6% דיווחו שנטלו ויאגרה אי פעם בעבר. המעקב נמשך 10 שנים (2000-2010), במהלכן אובחנו 142 מקרי מלנומה. כמו כן, תועדו מקרי סרטן עור שאינם מלנומה: 580 מקרים של סרטן תאי קשקש (SCC) ו-3,030 מקרים של סרטן תאי-בסיס (BCC).

מתוצאות המחקר עולה, כי הגברים שדיווחו על שימוש בוויאגרה נמצאים בסיכון של כמעט כפול להתפתחות מלנומה של העור. תוצאות המחקר נשארו דומות גם כאשר נוטרלו משתנים של חשיפה לשמש. בניתוח נתונים נוסף, נוטרלו משתתפים הסובלים ממחלות כרוניות קשות, וגם במקרה זה התוצאות היו דומות והצביעו על סיכון גבוה פי 2.24 לחלות במלנומה של העור בקרב גברים שנטלו ויאגרה.

עם זאת, לא נצפתה עלייה בסיכון לסרטן עור שאינו-מלנומה, ולא נמצא קשר בין בעיות זקפה לבין עלייה בסיכון למלנומה, אלא רק בין השימוש בתרופה והתחלואה במלנומה.

החוקרים מדגישים כי נדרשים מחקרים נוספים על מנת לחזק את הקשר, בין השימוש בוויאגרה לסיכון לחלות בסרטן עור מסוג מלנומה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום