מכוני שיזוף: לא לבני נוער

(0)
לדרג

הכנסת אישרה תקנות לפיהן צעירים מתחת לגיל 18 לא יוכלו להשתזף במיטות שיזוף. כמו כן - חובת אזהרה לכלל הלקוחות מפני סיכוני הטיפול

מאת: מערכת zap doctors

בעוד שלושה חודשים ייאסר על צעירים מתחת גיל 18 להשתזף במכוני שיזוף, ויוצבו שלטי אזהרה לכלל המשתמשים. זאת לצד תקנות נוספות של משרד הבריאות, שאושרו היום (ב') פה אחד בוועדת הבריאות של הכנסת.

לפי התקנות שאושרו, המכונים יחויבו בחלוקת עלון הסבר ללקוח שיצוין בו, בין היתר, שמשרד הבריאות מזהיר כי שיזוף מסכן את המשתזף; השימוש במתקן שיזוף אסור לצעירים בני פחות מ-18; מסוכן ביותר לעיניים וכי מומלץ לקבוצות סיכון כמו נשים בהריון, אנשים בעלי ריבוי שומות והיסטוריה אישית או משפחתית של סרטן עור להתייעץ עם רופא טרם השימוש. בנוסף יש להשתמש במגן עיניים שטוף ומחוטא ועל המכון לעמוד בדרישות התקן הישראלי.

ההגבלות חדשות חיוניות לאור קביעת ארגון הבריאות העולמי לפיה ההסתברות לתחלואה בסרטן העור עולה כתוצאה משימוש במתקני שיזוף, כשברקע הביקורת שמתח מבקר המדינה על משרד הבריאות בנוגע לחוסר פיקוח על הפעלת מיטות שיזוף.

דוברת האגודה למלחמה בסרטן, עדנה פלג, אמרה בדיון כי "ארגון הבריאות העולמי המליץ לתייג את מיטות השיזוף באותה קטגוריה כמו מתקני האסבסט, כלומר כמסרטן ודאי". עוזרת ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר דקלה דהן, מסבירה: "הקרינה במיטות השיזוף זהה לקרינת השמש ועלולה לגרום לאותם הנזקים. אפילו חשיפה חד פעמית למתקן שיזוף מעלה את הסיכון ב-15% עד 75% לחלות בסרטן עור מסוג מלנומה. הסיכוי לחלות בסרטן עור קשקשי (SCC) עולה פי 2.25 עם חשיפה למיטת שיזוף".

בתגובה אמר ליאור וולפסטן, יבואן מכונות שיזוף: "במכונות השיזוף העוצמה היא קבועה, לעומת השמש. הסיכון פוחת באופן ניכר אם נחשפים בצורה מבוקרת".

ד"ר ניר נתנזון, מומחה לרפואת עור: "הבעיה היא שמי שנחשף למכוני שיזוף לא מפסיק להיחשף לשמש במקביל ולהשתזף בחוף הים, וזו עיקר הבעיה. חוקרים בארה"ב מצאו כי בשנים האחרונות עולה שיעור התחלואה במלנומה בקרב ילדים בהיקף של 2% בשנה".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום