חינה שחורה: 2 ילדים אושפזו

(0)
לדרג

משרד הבריאות מזהיר מפני קעקועי "חינה שחורה", שילוב של חינה ו-PPD, אלרגן תעשייתי שכיח. לאחרונה אושפזו בבי"ח זיו שני אחים לאחר שעשו קעקוע בדוכן באילת

מאת: מערכת zap doctors

שני אחים אושפזו לאחרונה בבית החולים זיו בצפת, לאחר שביצעו קעקועי חינה בדוכן באילת. החשד הוא כי התגובה האלרגית הקשה שבגינה הגיעו לבית חולים, התפתחה מחומר הדיו שנמצא בקעקועי "חינה שחורה". בעקבות המקרה ושורה של מקרים אחרים לאורך השנים, משרד הבריאות ממליץ שלא להשתמש בחומר זה לצורכי קעקוע.

חינה הינה צבע צמחי טבעי אדום-חום הנמצא בשימוש קוסמטי נרחב במדינות מזרח התיכון והמזרח. חינה טהורה נחשבת חומר בטוח ונדיר שיש תגובה אליה. אולם כאשר מדובר בקעקועי חינה, כדי לזרז את פעולת הצביעה ולהשאירה לזמן ממושך יותר נוהגים להוסיף לחינה חומר כימי בעל צבע שחור בשם פרה-פנלינדיאמיה או PPD. חומר זה ידוע כאלרגן תעשייתי שכיח.

חינה שאליה מוסיפים PPD נקראת "חינה שחורה" וקעקועי חינה שחורה מעלים את הסיכוי לאלרגיה. חינה שחורה אסורה לשימוש במוצר לקעקועים על העור בישראל.

הקעקועים הללו נפוצים בירידים ודוכני מכירות בארץ. תגובות אלרגיות כמו גרד, נפיחות, אודם, התפתחות שלפוחיות שהופיעו מספר ימים לאחר ביצוע קעקועי חינה דווחו בישראל ובמדינות רבות נוספות. תגובות אלו יכולות לגרום לצלקות. אם מתפתחת תגובה אלרגית, יש לפנות לטיפול רפואי בהקדם.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום