מנכ"ל חדש למשרד הבריאות

(0)
לדרג

שרת הבריאות, יעל גרמן, מינתה את פרופ' ארנון אפק, ראש מינהל רפואה למנכ"ל החדש של משרד הבריאות. גרמן: הרצף הניהולי ימנע זעזועים במערכת

מאת: מערכת zap doctors

שרת הבריאות, יעל גרמן, הודיעה היום (ד') על מינוי פרופ' ארנון אפק לתפקיד מנכ"ל המשרד, במקומו של פרופ' רוני גמזו, שיסיים את תפקידו בסוף החודש.

פרופ' ארנון אפק (בן 51), הוא מומחה לפתולוגיה ולמינהל רפואי. מאז 1 בינואר 2012 הוא משמש כראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות, ואחראי על תחום הרגולציה הרפואית של מערכת הבריאות ועל תחום ועדות הערר לשירותי בריאות במדינות חוץ. קודם לכן, בין השנים 2007-2011 שימש כסגן מנהל שיבא בתל השומר.

בנוסף, עומד פרופ' אפק בראש ועדה מייעצת לשרה בנושא מחלות נדירות ויתומות ובראש ועדה מייעצת לשרה לבחינת 'חוק החולה למות'; הוא חבר הועדה לחיזוק הרפואה בנגב, וכן חבר בתת ועדת גרמן לתיירות רפואית. פרופ' אפק היה גם חבר בתת הוועדה לריבוי הכובעים של משרד הבריאות.

פרופ' אפק למד לימודי רפואה בבית הספר לרפואה בהדסה ויש לו תואר שני במינהל רפואי בהצטיינות באוניברסיטת בן גוריון. את התמחותו בתחום הפתולוגיה ביצע במרכז הרפואי שיבא ובמינהל רפואי בהנהלת משרד הבריאות.

פרופ' אפק נשוי לד"ר לימור אפק, רופאת שיניים ואב לשחר ולאורן.

שרת הבריאות, יעל גרמן: "האתגרים העומדים בפנינו במערכת הבריאות הם אדירים. עם סיום עבודות הוועדה לחיזוק מערכת הרפואה הציבורית בישראל, בשנה הקרובה נוציא לדרך רפורמות חדשות, ובמקביל, נמשיך בתנופת העשייה ובשינויים הרבים שמוביל המשרד בתחומים רבים. פרופ' אפק מגיע מתוך המערכת, והוא אחד מראשיה, ולכן הרצף הניהולי, החזון הקיים ותכניות העבודה יימשכו, באופן מסודר, וללא זעזועים.

"אני יכולה להעיד על פרופ' אפק כי לפני היותו רופא מצוין ומנהל מוכשר, חרוץ ואהוב, הוא בראש ובראשונה בן אדם ערכי, צנוע, נעים הליכות וחכם. אני סמוכה ובטוחה שיצליח בתפקידו, כפי שהוכיח בכל תפקיד שעשה בעבר, ויהיה פרטנר נהדר לשנות ולעשות. בהזדמנות זו, אני מבקשת להודות גם לפרופ' רוני גמזו שלא שוקט על שמריו עד יומו האחרון בתפקיד, ולאחל לו בהצלחה בכל אשר יפנה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום