יוטיוב מסייע באבחון אוטיזם

(0)
לדרג

מחקר: אפשר לאבחן הפרעות על הספקטרום האוטיסטי וכן תסמונת אספרגר בשיעור דיוק גבוה, על סמך סרטונים קצרים של ילדים, שההורים שיתפו ברשת

מאת: מערכת zap doctors

סרטונים ביתיים קצרים, דוגמת אלו שמעלות משפחות רבות לרשת, עשויים לסייע באבחון של הפרעות על הרצף האוטיסטי, כך לפי מאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת PLoS One.

המחקר להערכת עיקרון זה כלל 100 סרטונים של ילדים שפורסמו באתר שיתוף הסרטונים יוטיוב. כל הסרטונים היו באורך של עד חמש דקות ותיעדו ילדים בני 1-15 שנים. 45 מהסרטונים תויגו עם מילות מפתח דוגמת אוטיזם, הפרעות מהספקטרום של אוטיזם או אספרגר והוגדרו כסרטוני הפרעות מהספקטרום של אוטיזם. יתר 55 הסרטונים סווגו כסרטונים שאינם קשורים להפרעות ברצף האוטיסטי ותיעדו ילדים בגיל דומה, ללא ההפרעה.

זיהוי התנהגויות שיכולות להתפרש כהפרעות על הרצף נעשה על ידי בחינה של פרמטרים כמו יצירת קשר עין, זיהוי רמזים חברתיים מאנשים אחרים בסרטון, התנהגויות חוזרות ומשחק. לאחר מכן החוקרים יצרו קשר עם המעורבים בסרטונים ועדכנו אותם באשר למחקר.

מהתוצאות עולה כי הילדים בסרטונים סווגו נכונה על ידי עוזרי המחקר כמי שסובלים מהפרעות מהספקטרום של אוטיזם וככאלו ללא ההפרעה ב-96.8% מהמקרים. האבחון תאם את זה של רופא מיומן בכל המקרים למעט 3 מקרים. בכל אחד משלושת המקרים הללו, הסיווג שקבע הרופא לא עלה בקנה אחד עם הדיווח העצמי על אבחון של הפרעות מהספקטרום של אוטיזם.

בסיכומו של דבר, ממצאי המחקר תומכים בהשערה כי ניתן לזהות אוטיזם במהירות בסרטונים ביתיים קצרים, בשיעורי דיוק גבוהים מאוד. לתוצאות עשויות להיות השלכות על מחקרים עתידיים.

החוקרים מוסיפים כי הסרטונים עשויים לשמש גם בכדי לעקוב אחר התועלת של טיפול התנהגותי בילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, או לעקוב אחר ההתפתחות בילדים קטנים מאוד עם חשד להפרעות מהספקטרום. הסרטונים עשויים לסייע גם לזהות התנהגויות שונות בבית ובמרפאה.

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום