טרג'נטה - תרופה חדשה לאיזון סוכרת

(12)
לדרג

התרופה טרג'נטה, בעלת מנגנון פינוי שעוקף את הכליה ופותר את הצורך בהתאמת מינונים, נמכרת כעת גם בישראל. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

התרופה טרג'נטה Trajenta® לינגליפטין, שהוכיחה יעילות באיזון הסוכרת, מוצעת כעת בישראל. היתרון שלה הוא שהיא מונעת את הצורך של התאמת מינוני התרופות כאשר מתפתחת ירידה בתפקודי הכליה. זאת בשל היותה בעלת מנגנון פינוי ייחודי מהגוף שעובר דרך מערכת העיכול ולא דרך הכליות כפי שקורה בטיפולים המקובלים כיום לאיזון הסוכרת.

טרג'נטה משווקת על ידי חברות התרופות הבינלאומיות בורינגר אינגלהיים ואלי לילי, פועלת במנגנון של עיכוב האנזים DPP-4, עמוד התווך של הטיפולים בסוכרת ברחבי העולם. התרופה מאושרת על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), הסוכנות האירופאית לתרופות (EMA) ורשויות רגולטוריות נוספות ברחבי העולם.

טרג'נטה, שנחקרה ביותר מ-22 מחקרים קליניים רב לאומיים שנערכו בקרב אלפי אנשים הסובלים מסוכרת סוג 2, הוכיחה יעילות באיזון רמות הסוכר של החולים. בנוסף, טרג'נטה נמצאה בטוחה בכל רמה של תפקוד כלייתי והיא למעשה התרופה היחידה (מקבוצת DPP4) לטיפול בסוכרת שניתן ליטול בכל רמה של תפקוד כלייתי ללא צורך בהתאמת מינון.

התרופה במתן בודד ובתוספת מטפורמין אינה גורמת להיפוגלקמיות. יחד עם כך, תוספת של התרופה לסולפוניל אוריאה מקטינה במעט את הסיכון לאירועי היפוגליקמיה (נפילת סוכר חדה אשר עלולה לסכן חיים). כמו כן, יש ליטול את התרופה אחת ביום.

לדברי פרופ' איתמר רז, יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת ומנהל יחידת הסוכרת בבית חולים הדסה עין כרם, "הודות ליעילותה הגבוהה באיזון הסוכרת לצד רמת הבטיחות שלה, מתאימה טרג'נטה למנעד רחב של חולי סוכרת סוג 2. בנוסף, טרג'נטה אינה דורשת שינוי במינונים אם חלה הידרדרות במצב הכליות, שכן היא אינה משפיעה עליהן, ובזכות כך מאפשרת ראש שקט לרופאים ולחולים בטיפול במחלה".

החל מחודש ינואר 2014 טרג'נטה זמינה במסגרת הביטוחים המשלימים של קופות החולים כללית, מכבי, לאומית ומאוחדת.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום