השמנה אבהית וסיכון לאוטיזם

(0)
לדרג

מחקר: השמנת יתר של האב דווקא מעלה את הסיכון להפרעות על הרצף האוטיסטי ותסמונת אספרגר בערך כפליים. משקל יתר של האם מעלה את הסיכון ב-30%

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש ניסה להתחקות אחר גורמי סיכון אצל ההורים העלולים להעלות את הסיכון לאוטיזם בקרב הילדים, ומצא כי משקל של האב מכפיל את הסיכוי להפרעות על הספקטורום האוטיסטי.

במחקר שפורסם בכתב העת Pediatrics, נבחנו נתונים של כ-93 אלף ילדים. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ידוע כי משקל עודף של האם לפני הריון מלווה בסיכון מוגבר להפרעות נוירו-התפתחותיות בילדים, אך מחקרים קודמים לא לקחו בחשבון השמנה אבהית. היעדר הנתונים בנושא לא אפשר להבחין באופן מלא בין ההשפעות של חשיפה תוך-רחמית לבעיות גנטיות אפשריות.

החוקרים אספו תשובות של ההורים לשאלונים שהשיבו עליהם כאשר הילדים היו בני 3, 5 ו-7 שנים, כמו גם תשובות לשאלונים שהורים סיפקו בעבר בנוגע לבריאות הנפשית והגופנית שלהם. עוד נכללו בסקירה נתוני בריאות ארציים אודות ילדים שהופנו להערכה וטיפול בחשד להפרעות מהספקטרום האוטיסטי. החוקרים התבססו על הנתונים שנאספו להערכת הקשר בין מדד מסת הגוף של האם לפני ההריון, מדד מסת הגוף של האב והסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם בילדים.

מהנתונים עולה כי להשמנה אמהית השפעה קטנה על התפתחות הפרעות מהספקטרום של אוטיזם בצאצא. מנגד נמצא קשר בולט בין השמנה של האב לסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם ותסמונת אספרגר בילדים.

בתום המעקב, גילאי הילדים נעו בין 4-13 שנים. בנקודה זו, 419 אובחנו עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם. הסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם עלה כמעט כפליים בילדים לאבות שמנים, בהשוואה לילדים לאבות בעלי משקל תקין. באשר לתסמונת אספרגר, בילדים לאבות שמנים נרשם סיכון גבוה כפליים בהשוואה לילדים לאבות בעלי משקל תקין. השמנה של האם לוותה גם בסיכון מוגבר לאוטיזם, בהיקף של 30%, אך החוקרים לא מצאו קשר משמעותי בין משקל האם ובין הסיכון לתסמונת אספרגר.

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום