פפילומה: צעצועי מין מדבקים

(0)
לדרג

מחקר: שרידי הנגיף שנותרים על צעצועי מין עלולים לגרום להדבקה, גם אחרי ניקוי. לדברי החוקרים, הסיכון גבוה יותר בקרב לסביות ובאביזרים מחומרים מסוימים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם שיתוף צעצועי מין עשוי להוביל להדבקה בנגיף HPV (פפילומה)? לפי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העתSexually Transmitted Infections, התשובה היא - כן. נמצא כי נשים הנושאות את וירוס הפפילומה עלולות להדביק את בני הזוג שלהן, גם באמצעות צעצועי מין משותפים. הסיכון עולה כשמדובר בבני זוג מאותו המין.

במחקר השתתפו 12 נשים בנות 18 עד 29, שקיימו יחסי מין עם גברים ונשים במהלך השנה האחרונה. החוקרים לא ידעו אם הנשים קיבלו חיסון נגד הנגיף. כל אשה קיבלה ציוד לניקוי, ויברטור אחד עשוי אלסטומר תרמופלסטי ואחר העשוי מסיליקון רך. הם ביקשו מהמשתתפות לדגום את הוויברטור לאחר שימוש נרתיקי, מיד לאחר הניקוי ושוב 24 שעות מאוחר יותר.

תשע משתתפות נמצאו חיוביות לנגיף HPV, והנגיף זוהה בלפחות אחד משני ויברטורים שניתן לכל אחת מהן. מיד לאחר השימוש, נגיף HPV זוהה בכל הוויברטורים התרמופלסטים למעט אחד, ובשישה מבין תשעת הויברטורים העשויים סיליקון. גם לאחר ניקוי המכשיר, החוקרים זיהו דנ"א של הנגיף על חמישה ויברטורים תרמופלסטיים וארבעה ויברטורים עשויים מסיליקון.

הוויברטורים מסיליקון הגיבו טוב יותר לניקוי לאחר 24 שעות, כאשר החוקרים לא זיהו עדות לנגיף באף אחד מוויברטורים אלו יממה לאחר הניקוי, אך זיהו נגיפי HPV על שני ויברטורים תרמופלסטיים. ההבדל עשוי לנבוע מהנקבוביות של המכשיר.

החוקרים מדגישים כי נוכחות דנ"א של הנגיף אינה מעידה בהכרח על נוכחות זיהום. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם תיתכן הדבקה בזיהום באמצעות צעצועי מין. מאחר שניקוי יסודי של צעצועי המין עשוי להפחית את תדירות ההדבקה בנגיף, הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא החומרים מהם עשויים צעצועי מין, המבנה ושיטות הניקוי היעילות ביותר למניעת התפשטות של הנגיף.
למידע נוסף על פפילומה

בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום